@dashboard
Jag använder inte tjänsten men jag har några synpunkter för eventuell förbättring.
Punkt 1:
Just nu står det så här på FLIGHT UPGRADE GURU®
Kod:
Number of accepted bids in EUROS is 254.
Kod:
Number of accepted bids in BONUSPOINTS is 115.
Det vore intressant om det stod också antalet av rapporterade bud. T ex så här:
Kod:
Number of accepted bids in EUROS is 254 of xxx.
Kod:
Number of accepted bids in BONUSPOINTS is 115 of xxx.
Punkt 2:
Sedan kan det vara bra att om ni kunde visa tendensen av accepterade bud. Helst i en grafisk chart.
I början av införande av Plusgrade med SAS flighter accepterades lägre bud än idag.
Därför om man visar genomsnitt siffror av accepterat bud blir det nog lägre än vad som accepteras idag.
Genom att visa accepterad bud per månad, blir det mer pålitligare siffror än vad ni presenterar idag.
Så här står det idag.
BusinessClass skrev:
In EUROS, the accepted pricerange is between 22 EUROS and 775 EUROS, with an average at 174 EUROS
Recommended bid is between 147 EUROS and 199 EUROS
Number of accepted bids in EUROS is 254.
For BONUSPOINTS, the accepted pricerange is between 1 BONUSPOINTS and 60000 BONUSPOINTS, with an average at 21135 BONUSPOINTS
Recommended bid is between 18048 BONUSPOINTS and 24417 BONUSPOINTS
Number of accepted bids in BONUSPOINTS is 115.
Punkt 3:
När ni gör beräkning av genomsnittspriser av accepterade bud, räknar ni ihop både för short haul och long haul flygningar?
Om ja, blir siffrorna opålitliga.
På short haul accepteras budet runt 50 EUR (endast från SAS Go till SAS Plus) medan på long haul finns det variationer (SAS Go->SAS Plus, SAS Plus->Business och SAS Go->Business) och rutten mellan Köpenhamn-Tokyo v.v. är fastpris.
Det vore bra att separerade bud i fyra olika kategorier.
1, Inom Norden
2, Inom Europa
3, Long haul flight förutom Köpenhamn-Tokyo v.v.
4, Köpenhamn-Tokyo v.v.
För long haul flygningar behöver ni tre kategorier.
1, SAS Go->SAS Plus
2, SAS Go->Business
3, SAS Plus->Business
Punkt 4:
Ändra placering av FLIGHT UPGRADE GURU® på första sidan.
Det ligger långt ner bland artiklarna och på menyn hittar ingen den ifall man inte har varit där förut.
Idag:
Det vore bättre om den placerades på högersida av webbsidan. T ex så här: