Senaste nytt

SAS försämrar för EBS - kortar ned perioden tillgång till lounge

Personligen så tycker jag att det är tråkigt. Som student ute i Europa så täckte den gamla perioden precis in mina ledigheter, medans den nya inte gör det. Något borde man kunna belönas med för sina runt 25-30 legs/år i GO kan man tycka. Nu lär jag bara komma in på eget bevåg under sommaren.

Och nu vet jag inte hur spridningen av EBS ser ut, men jag vet att många svenska studenter ute i Europa har EBS som är intjänat på antalet legs, tack vare billiga ungdomsbiljetter.

Last edited by a moderator:
Som EBS är det naturligtvis tråkigt, men fullt förståeligt. EBS är väldigt lätt att uppnå och då får man köpa att man får gratis loungebesök "på nåder" så att säga. Det går faktiskt att köp tillgång för inte allt för dyr peng, och eftersom man bevisligen inte reser så mycket kan det inte bli allt för stor slant.

Jag är EBS endast tack vara Amex Elite. I stort sett 100% av resandet sker med poäng från Eurobonus så intjäningen på betalda resor är låg. Jag tycker det är helt ok att man begränsar tillgången något i lounger för EBS. Personligen så tycker jag det fungerar utmärkt med trängsel i lounger men det beror endast på att jag kan välja tidpunkt för resandet. Dvs inga resor vid "rush hour".

Tillgång till lounge är IMHO rätt oväsentligt på kortare resor men vid längre resor är det mycket uppskattat. Man blir alltid extremt bortskämd när man gör en resa i F halvvägs runt jorden och besöker alla dessa fantastiska lounger som känns som lyxhotell. Reser man mycket i tjänsten förstår jag att man uppskattar lounger. Speciellt där man kan få lugn och ro samt en bit god mat.

Förståeligt även om det är mindre kul för min del.

Jag har en resa precis före och precis efter den nya perioden (där båda resorna täcks av de gamla datumen). Tänkte att jag skulle slippa krångla med mitt Aegean-guldkort då jag håller på att fixa ett Eurobonus-guldkort istället och därmed vill ha samtliga poäng där :/

Synd att det inte finns matchning till SAS Eurobonus Guld, det hade underlättat så mycket.

Det är ju redan buslätt att landa EBG. AmEx Elite + 25,000 poäng!!

Ska man skratta eller gråta? Vilken diskussion "Jag är EBS och jag tycker inte jag förtjänat lounge en vecka extra". Följt av några EBG/EBD som håller med... Mig veterligen brukar det inte vara trångt i loungerna...

Sitter i Miami nu och säger som Leif Ivan Karlsson. Jävla jante, späk och Luther...

Jag ska bli mer amerikansk. Ta vad jag tycker jag förtjänar och skita i vad andra tycker.

EBS har inte i loungen att göra. De tillhör "vanligt folk" och ska således vänta på flyget sittandes på träbänkar

Toppen