Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
BKK. Der er nye Louis Tavern CIP lounger i lufthavnen. Sidst var jeg i den der ligger i G-pieren i 2 etager, udmærket, men lidt kantineagtig. Nu er jeg i den i C pieren og ulemperne er man skal gå mindst 5 min. længere væk end de øvrige lounger, der ligger tæt på "krydset". Loungen er i 2 etager. Her er rygerum., hotelafsnit, bad. Superhurtigt G4 internet. Ingen mennesker. Plads til ca. 200. Udsigt kun mod motorvejen, parkering og biler. Men spacious, og vældig god mad: F.eks. spaghetti med rigtig parmesan, ristede fiskefiletter af høj kvalitet, indbagte snacks. 2 rimeligt gode vine, fra et vinhus i SE-Australia, hvs. Shiraz og Chardonnay druer, Ingen champagne. 15 forsk. slags "sprit" af de kendte mærker, intet "outstanding". Godt med øl og softdrinks. Jeg skal med Myanmar Airways International og deres A320 til Mandalay om et par timer. Sæde 1F. De har 8 business class sæder og er helt oppe at køre for at betjene mig "korrekt". Jeg forudbestilte seafood meal som 1st priority, hvilket de uopfordret bekræftede ved check-in.
DSC00779.JPG DSC00781.JPG

Last edited:
Hälsningar från ARN T5. idag är det torsdag så det är korvfest i loungen.

Precis när jag skulle gå till gaten så plingade det till i fickan om två timmars försening. En minut senare var det bara en timme och strax efter 50 minuter.

Hälsningar från ARN T5. idag är det torsdag så det är korvfest i loungen.

Precis när jag skulle gå till gaten så plingade det till i fickan om två timmars försening. En minut senare var det bara en timme och strax efter 50 minuter.
var glad för det lilla, I Göteborg fans det bara korvbröd, ingen korv. :)
men jag vart bara 30 minuter försenad till Luleå

Hälsningar från SilverKris Loungen i Manila.
Riktigt trevlig lounge, lite folk och bra utbud för att vara en liten lounge.
Sunny side ägg, trevlig korv, Filippinernas nationalris garlic rice samt TACOS till frukost.

Utöver det, det vanliga i form av yoghurt, flingor i små paket, alkoholfritt inkl kaffe och thé samt diverse alkoholhaltiga drycker som skall avsmakas innan boarding.
Är man ledig så är man. ;)

I brist på mobil och kamera så blir det två bilder med datorns kamera...
Sköna högryggsfåtöljer har de oxå bredvid fönstret ut mot plattan.
Strax nedanför står B777 SQ915 som ska ta mig till Singapore för ett par timmars stopp på väg mot en weekend på Phuket.

En liten uppdatering sker inom kort med utbud och beskrivning i textformat strax före jag beger mig mot planet.

Hälsningar från SilverKris Loungen i Manila.
Riktigt trevlig lounge, lite folk och bra utbud för att vara en liten lounge.
Sunny side ägg, trevlig korv, Filippinernas nationalris garlic rice samt TACOS till frukost.

Utöver det, det vanliga i form av yoghurt, flingor i små paket, alkoholfritt inkl kaffe och thé samt diverse alkoholhaltiga drycker som skall avsmakas innan boarding.
Är man ledig så är man. ;)

I brist på mobil och kamera så blir det två bilder med datorns kamera...
Sköna högryggsfåtöljer har de oxå bredvid fönstret ut mot plattan.
Strax nedanför står B777 SQ915 som ska ta mig till Singapore för ett par timmars stopp på väg mot en weekend på Phuket.

En liten uppdatering sker inom kort med utbud och beskrivning i textformat strax före jag beger mig mot planet.
Ha en trevlig weekendtrip....

Lite mer info om vad denna SilverKris Lounge erbjuder:

2st nyhets-TV med "ryggen" mot plattan då de sitter på varsin pelare vänd mot sittgrupperna.Trevligt inslag och upplägg.

En rad med lägre fåtöljer varvat med de med högre ryggar som jag sitter i längs fönstret i höjd med TV-pelarna.
Sedan har vi en lång rad av de lägre fåtöljerna rygg mot rygg och ytterligare en halv rad med samma fåtöljer med ryggen mot en vägg som ansluter till fikadelen som även är en stor marmorbänk med högstolar.

Längst in till vänster finns det 4st singelbås för att kunna jobba ostört.

I mitten av loungen finns det ett stort bord med någon prydnadssak samt längst till höger från fönstret och fram till ett rum invid receptionen med fåtöljer finns det fler singelbås.

Invid fikadelen till höger om och längst in till vänster (förvirrande beskrivning men det var det bästa jag kunde komma på...) så finns det toaletter så det är ett stort plus till skillnad mot vissa lounger i exempelvis Bangkok.

Utbudet då?
Utöver det som jag nämnde innan så kan nämnas soppa, troligen någon form utav miso samt annat smått och gott.
Dock såg jag inga snacks i form av chips eller nötter...
Däremot har de dessa viner och andra inslag:

Rött:
- Katherine Hills, Cabarnet Sauvigion, 2013
- SSW/South South West, Shiraz/Cabarnet Sauvigion
Vitt:
- Yali, Wild Swan, Chardonay
- SSW, Chenin Blanc

- Talisker 10yrs

- San Miguel Draft

- Glass: Mango, Choklad, Vanilj

Helt ok utbud med tanke på flygplats och var i världen den befinner sig i.
Till och med SAS Gold Lounge har en del som de klart kan förbättra i mitt tycke.

Jag beklagar att det inte finns så många bilder på grund av bristen på mobil för tillfället...

Nästa uppdatering blir från Changi. :)

Ha en bra dag... eller natt är det väl för de flesta av er.
SilverKris Manila.jpg

SilverKris Manila JAG.jpg

Hälsning från KrisFlyer Gold Lounge på Changi!

Jag fick ett intressant välkomnande...
Jag bokar och betalar biljetterna på Singapore Airlines hemsida för att försäkra mig om att jag trots ekonomiklass ska flyga hyggligt bra med bra service och få tillgång till någon form av ok lounge.
"Sorry Sir, you have a connecting flight with Silk Air who is not a Star Alliance partner."
"Oh, ok... So if I book my tickets through your airline from A to C via Changi to make sure that I may use your lounges and specifically fly with your airline and I know that you are partners with Silk Air and no other options to Phuket, I am not allowed to visit your lounge?"
"Yes that is correct."
"Then I would have chosen another airline or booked through an online travel agency and saved a few dollars."

Efter lite om och men så sitter jag i en tråkigare SQ-lounge än i Manila... "som undantag" som det så fint hette med anledning om var jag kommer ifrån och nånting annat.
1f603.png
:D
Men de har lite krubb och Tiger Beer på fat så jag klarar mig fint innan jag omgrupperar.
1f609.png

Lite mer fika och ladda datorn och skribenten med energi innan det är dags att utforska Changi's faciliteter och se om jag hittar den där fria whiskyprovningen som jag läste om i SQ's tidning ombord.

Någon direkt recension av den här loungen känns överflödig med tanke på alla frekventa besökare som dyker upp här titt som tätt så vi får se om jag lyckas smussla mig in i någon av loungerna på Phukets nya terminal på måndag.
Beroende på hur mycket som kanske spenderas i helgen så kanske jag har några Baht kvar för en uppgradering och kan ge er en liten recension därifrån.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen