Senaste nytt

SAS höjer priset för valet av plats på Europalinjerna

011430121

Medlem
Enligt CHECK-IN.dk har SAS höjt priset när det gäller bokning av förvalt säte i GO
Fortfarande inget tillägg för statusmedlemmar med EBG och uppåt.

Jag undrar hur många % som förbokar säte av GO resenärerna.
Kostnaden är ju upp till 149 DKR

De som är vana vid att flyga med Vissa Andra Bolag (TM) gör det säkert för att få vara säkra på att sitta på samma ställe även om de är i samma bokning (vilket så vitt jag vet man brukar få med SAS ändå, även om man inte bokar i förväg). Och det är nog säkert många som är villiga att betala så mycket extra för att få t.ex. exitrow (eller för att försäkra sig om gång eller fönster). I och med att "gemene man" numera är van vid att sådant kostar pengar, så tror jag inte man är alls lika negativa som man var för några år sedan.

Får verkligen hoppas att SAS håller kvar vid att inte kräva betalning av statusmedlemmarna där. En sådan här förändring ökar ju faktiskt värdet på EBG+, vilket inte är att förakta. Och SAS behöver nog göra allt de kan (så länge det inte blir för dyrt förstås) för att hålla kvar dessa resenärer.

Får verkligen hoppas att SAS håller kvar vid att inte kräva betalning av statusmedlemmarna där. En sådan här förändring ökar ju faktiskt värdet på EBG+, vilket inte är att förakta.
Här är ju ytterligare en grej man faktiskt skulle kunna differentiera mellan Diamond och Gold om man så skulle vilja.

Här är ju ytterligare en grej man faktiskt skulle kunna differentiera mellan Diamond och Gold om man så skulle vilja.

I så fall skulle jag tycka det var rimligare att man differentierade på att Diamond får välja plats direkt, medan Guld måste vänta till x antal dygn innan avresa. Att kräva pengar av Guld för att välja säte ser jag som en väldigt stor försämring av den nivån

I så fall skulle jag tycka det var rimligare att man differentierade på att Diamond får välja plats direkt, medan Guld måste vänta till x antal dygn innan avresa. Att kräva pengar av Guld för att välja säte ser jag som en väldigt stor försämring av den nivån
Ja, visst kan man använda det för att differentiera där, men att faktiskt ta bort det för Guld tror jag också vore ett dumt drag. Det är precis en sådan sak som gör att de resenärerna börjar fundera på andra bolag.

Toppen