Christiansson
Medlem
Om du är medlem i Club Carlson (eller inte, de har aldrig kollat mitt medlemskap) så prova Club Carlson | hotel | partner | deals | Budget jag har hittat bra priser i US med dem.
Undvik under alla omständigheter Sixt. Har precis kommit hem från en vecka i Los Angeles med hyrbil från Sixt. Hade förbokat bilen på nätet och fått priset $1090, valde att inte välja till några försäkringar eller tillägg då jag pratade med Amex dagen innan och fick bekräftat att man ej behövde några tilläggsförsäkringar om man betalade med Amex Platinum, sagt och gjort.
Vid utlämningstället tog det ungefär en och en halv timme att få ut bilen, som i sin tur var skitig, säten och nackstöd med gammal röd sås på, askfat som var fulla av servetter etc. Bilen i sig var fantastiskt, en Audi A8L med helt rätt utrustning. Jag bad specifikt om att inte lägga till några extra försäkringar eller tillägg under några omständigheter, (INGA EXTRA FÖRSÄKRINGAR!!)
En vecka senare lämnade vi tillbaka bilen och fick efter några dagar en faktura på $1373.
Nu påstår dom att vid servicedisken har lagt till:
- Supplemental Liability
- Loss Damage Waiver
Jag har såklart överklagat detta och American Express har startat en utredning. Förväntar mig egentligen inte att det hjälper men man kan iaf försöka. Kommer iaf aldrig mer sätta min fot på ett Sixt-kontor.
Jag hyrde av Enterprise i Kalifornien 2013 och påpekade att jag inte ville ha några försäkringar, med hänsyn till Amex. Det gick utmärkt och jag behövde inte visa några papper som styrkte Amex försäkring.Jag är inte helt säker, men det ringer någon klocka som säger att Kalifornien har krav på att man har försäkring. Om det är så bör man visa papper på att man har det vi uthyrningen, annars riskerar man att få försäkringarna pålagda per automatik. Kan dock tycka att de borde ha upplyst om att det skulle ske.
En vecka senare lämnade vi tillbaka bilen och fick efter några dagar en faktura på $1373.
Nu påstår dom att vid servicedisken har lagt till:
- Supplemental Liability
- Loss Damage Waiver