Senaste nytt

Semi live reserapport: 50 Years Round The World (50YRTW) Trip

TjudöBoy

Medlem
Trevlig resa! Låter som ett himla bra sätt att fira sin födelsedag på! Reser du själv?
Bäst så, då kan man göra som man vill... Nä visst skulle det vara kul att haft frun eller ngn annan med sig men inte så många i min bekantskapskrets som kan va borta från jobbet 1 månad sådär apropå bara! Detta med långa ledigheter är ju en av fördelarna med att jobba på sjön.:)
 

TjudöBoy

Medlem
Nåja nu e vi med i matchen, wi-fi up and running för resten av flygningen till Chicago. Första GT:n har slunkit ner å nu väntar Hummersallad med ett glas Sileni The Straits Sauvignon Blanc från New Zealand.
Tänkte lägga upp några bilder men får det f-n inte att fungera, börjar ruttna ordentligt på Ifåne & Co:mad: får ej över bilderna till MacBook:en :(
 

TjudöBoy

Medlem
IMG_4193.JPG

IMG_4194.JPG

Jag fick hummersallad samt en liten tallrik med tomatsoppa till förrätt, vinet till det var Sileni The Straits Sauvignon Blanc från New Zealand vilket enligt mina smaklökar var okej, kanske lite för surt.
IMG_4195.JPG

I väntan på huvudrätten fick jag en Gem Lettuce Hearts sallad med en riktigt god dressing, tycker dock att man kanske skulle ha fått den tillsammans med huvudrätten!?
IMG_4196.JPG

IMG_4197.JPG

Rödvinet som jag fick serverad till huvudrätten, vilket var anklår, ser ni på bild ovan och det tyckte jag att var riktigt gott och passade bra till ankan. Ankan med tillbehör hade enligt mig en lite för "sockrig" smak men annars helt OK.

Nu e ju inte jag bortskämd med first class flyg som kanske många av er andra är men nog har ju många av de "europeiska/amerikanska" bolagen en lång väg kvar till nivån på d asiatiska bolagen i business/first enligt mig iaf. Hårdvaran är helt OK på denna flight men nog finns det mycket att göra på den mjuka sidan! Den dagen jag betalar för first så blir det inte på ett "germanskt" bolag iaf, satsar nog på ett asiatiskt där mycket skall till för att man skall bli besviken.
Ingen skugga skall falla på AA men som Brasse sa i fem myror e fler än fyra elefanter; fel,fel,fel, altså inte fel men inte som jag tänkt mig! :D

Kaffe och cognac har slunkit ner medans texten har flödat och nu känner jag att John Blund har varit på besök så jag bjuder godnatt, ha en trevlig dag/kväll/ natt var ni än befinner er så hörs vi igen om någon timme eller så.:)
 

Ystad

Medlem
Nåja här är länken till min resa, gick lite lättare att hitta med wifi å datorn.

Dina kommande flygningar

Whooo... Hur många miles blir det (är ju en del "fram o tillbaka").
Själv tycker jag att min nyligen avverkade RTW-tripp (Jorden runt på 18 dagar) var lång och trevlig men här känns det som jag blivit "frånåkt":)

Lite OT: min 50 årsdag firade jag och frugan en bra bit in Ghanas djungel - ett ganska kul minne.
 

Avgeek

Medlem
Visa bifogad bild 56947
Visa bifogad bild 56948
Jag fick hummersallad samt en liten tallrik med tomatsoppa till förrätt, vinet till det var Sileni The Straits Sauvignon Blanc från New Zealand vilket enligt mina smaklökar var okej, kanske lite för surt.
Visa bifogad bild 56949
I väntan på huvudrätten fick jag en Gem Lettuce Hearts sallad med en riktigt god dressing, tycker dock att man kanske skulle ha fått den tillsammans med huvudrätten!?
Visa bifogad bild 56950
Visa bifogad bild 56951
Rödvinet som jag fick serverad till huvudrätten, vilket var anklår, ser ni på bild ovan och det tyckte jag att var riktigt gott och passade bra till ankan. Ankan med tillbehör hade enligt mig en lite för "sockrig" smak men annars helt OK.

Nu e ju inte jag bortskämd med first class flyg som kanske många av er andra är men nog har ju många av de "europeiska/amerikanska" bolagen en lång väg kvar till nivån på d asiatiska bolagen i business/first enligt mig iaf. Hårdvaran är helt OK på denna flight men nog finns det mycket att göra på den mjuka sidan! Den dagen jag betalar för first så blir det inte på ett "germanskt" bolag iaf, satsar nog på ett asiatiskt där mycket skall till för att man skall bli besviken.
Ingen skugga skall falla på AA men som Brasse sa i fem myror e fler än fyra elefanter; fel,fel,fel, altså inte fel men inte som jag tänkt mig! :D

Kaffe och cognac har slunkit ner medans texten har flödat och nu känner jag att John Blund har varit på besök så jag bjuder godnatt, ha en trevlig dag/kväll/ natt var ni än befinner er så hörs vi igen om någon timme eller så.:)
Germanskt är ju bäst! Swiss och Lufthansa über alles! :D
 
Toppen