Arlanda express kan tydligen höja tillägget med hänvisning till att förre resenärer åker med dem. Jag har för mig att det var trafiklandstingsrådet som gick ut och sa att han ville att staten skulle lösa / bryta A trains 45 åriga koncession för att folk skall kunna åka miljövänligt till överkomliga priser. Låter rimligt tycker jag.
Då kan vi nog glömma den här typen av projekt i framtiden är jag rädd.Arlanda express kan tydligen höja tillägget med hänvisning till att förre resenärer åker med dem. Jag har för mig att det var trafiklandstingsrådet som gick ut och sa att han ville att staten skulle lösa / bryta A trains 45 åriga koncession för att folk skall kunna åka miljövänligt till överkomliga priser. Låter rimligt tycker jag.
Hade klarat mig med 37:- om jag åkt via Märsta och från mig tar det 48 minuter.
Nu blev det således 157:- och 29 minuter.
Jag kommer se till att alltid ha tid innan flight.
Hem beror på hur mycket bagage jag har att släpa på...
Eller så genomförs de på någorlunda mer överblickbara villkor, tidsmässigt i detta fall, förhoppningsvis.Då kan vi nog glömma den här typen av projekt i framtiden är jag rädd.
Eller gör som i Kina.Eller så genomförs de på någorlunda mer överblickbara villkor, tidsmässigt i detta fall, förhoppningsvis.
Att erhålla monopolställning i ett halv sekel är absurt.
Men jag håller med principiellt att ingång avtal skall hållas. Nu skulle dock troligen en lösning där staten köper ut A train innebär en rejäl slant i ersättning för att de inte skall bli tal om avtalsbrott. Det kostar att teckna dåliga avtal tyvärr.
Lös ut A train, öppna upp för fri konkurrens med flera operatörer på direkt spåren samt Inga extra avgifter på pendel fjärrtåg och vips har utsläppen på Arlanda reducerats då taxi trafiken minskat.
MP? Var är ni? Gör nåt vettigt istället för att gaffla om flygskatter.
Hela grejen med Arlanda express för min del är att jag kan lita på att jag kommer fram, fort och i tid. Så blanda inte in massa olika aktörer som skall knö på samma spår!Lös ut A train, öppna upp för fri konkurrens med flera operatörer på direkt spåren samt
Nja, gå tillbaka och läs på. Hade det funnits bättre erbjudanden hade sådana vunnit. Utköpsklausulen finns och det är garanterat något konsortiet har räknat med. Men fine, låt staten rulla tågen, det brukar ju gå alldeles utmärkt...(ibland blir man mörkrädd).Eller så genomförs de på någorlunda mer överblickbara villkor, tidsmässigt i detta fall, förhoppningsvis.
Att erhålla monopolställning i ett halv sekel är absurt.
Men jag håller med principiellt att ingång avtal skall hållas. Nu skulle dock troligen en lösning där staten köper ut A train innebär en rejäl slant i ersättning för att de inte skall bli tal om avtalsbrott. Det kostar att teckna dåliga avtal tyvärr.
Lös ut A train, öppna upp för fri konkurrens med flera operatörer på direkt spåren samt Inga extra avgifter på pendel fjärrtåg och vips har utsläppen på Arlanda reducerats då taxi trafiken minskat.
MP? Var är ni? Gör nåt vettigt istället för att gaffla om flygskatter.