Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Nej men de som är guld och silver kan behöva. Jag har aldrig behövt det fysiska kortet på 2 år som Diamond, beställde ett enbart för att man behövde det på preem vid tankning, har dock aldrig tankat där.
De kombinerade korten från Amex och Mastercard fungerar bra att visa för att bevisa status även om man på vissa ställen får argumentera för att man är Star gold.
Jo, men mitt huvudsakliga bankkort är union pay via China Merchant bank så jag ser gärna att SAS ger mig mitt statuskort utan att man måste välja ett co branded bankkort för att det ska funka. När jag frågade varför de inte skickat smart tagen jag begärt svarade de att " det gör inget att du inte fått det för det funkar ändå nästan aldrig på arlanda"

Jo, men mitt huvudsakliga bankkort är union pay via China Merchant bank så jag ser gärna att SAS ger mig mitt statuskort utan att man måste välja ett co branded bankkort för att det ska funka. När jag frågade varför de inte skickat smart tagen jag begärt svarade de att " det gör inget att du inte fått det för det funkar ändå nästan aldrig på arlanda"
Klart det ska funka och att du ska få korten när du beställer dom. Sas är dock inte direkt duktiga på det.
Min personliga åsikt är dock att det är helt rätt att inte skicka ut per automatik. De som vill ha får beställa och det ska komma inom någon vecka.

Alla kortnivåer upp till och med Guld har jag fått tillsänt mig per automatik, men inte Diamantkortet. Det ringde jag och bad om. Fick till svar att jag skulle få det inom en vecka. Efter en månad ringde jag dem igen och frågade varför jag inte hade fått mitt kort ännu. "Det ska vi ordna direkt", fick jag till svar. Två veckor senare fick jag två kort! :rolleyes::confused::)

Hur är det möjligt? Det skiljer ju ändå 40000 baspoäng eller 40 resor? Det kommer väl inte bara så där....(nyfiken)
Jag bodde i Kina och flög frekvent med inhemska ( yup mestadels hemska) bolag där jag hade status. Hade högsta på air china men när jag flyttade hem till sverige pendlar jag till Kina och USA och kör SAS. Jag jobbar för ett företag där all bokning är ekonomi ( helst low economy) så jag överlåter åt er att fundera över hur många longhaul det krävs för att nå diamond. Att jag är 201 lång gör resandet till en ständig utmaning.

Om en Pandion ger ett Diamond kan man gå från EBB till EBD på några sekunder, annars är det inte möjligt att hoppa över EBG då ingen flight ger 45k baspoäng
Njae, men med tanke på hur långsamt en status ändras i systemen så kom jag upp i diamond snabbare än SAS hann förstå att jag var EBG under en kort period. Rent teoretiskt var jag guld ett tag men det tog mig bara Runt 2,5 månader att nå diamond då en normal tor i ekonomy ger +10k poäng. Visst det syns i appen men försök visa en app i loungen i Beijing eller Shanghai. Du kommer aldrig in även om det står EBG på biljetten och appen visar guld. Jag bodde i Kina från 2003-2015 och har sett många star alliance förgäves försöka ta sig in då de inte av olika anledningar haft ett kort att visa upp...

Toppen