Senaste nytt

SAS höstmeny - Säsongens förändringar

Jag hade väntat mig att rullen med ost skulle tas bort - det är ju den som är bäst. Kalkon bytt mot skinka är ju ett fall i rätt riktning, det verkar konstigt.

Däremot att ta bort cashews är ju definitivt en enhancement...

Jag hade väntat mig att rullen med ost skulle tas bort - det är ju den som är bäst. Kalkon bytt mot skinka är ju ett fall i rätt riktning, det verkar konstigt.

Däremot att ta bort cashews är ju definitivt en enhancement...
Skinkan fanns ju från början så där går man ju tillbaka. Den var också, enligt min mening, godare än kalkonrullen.

På internationella flyg borde dessutom detta pris vara utan moms. Känns dyrt!

Symptom: Oklar bild av generella prisnivån på serverad alkohol kring flyg och flygplatser.
Diagnos: Loungeskadad.
Ordination: Använda endast allmänt tillgängliga utskänkningsinrättningar fram till nyår. Eller en vecka. Eller nästa flight. Eller förresten, skit i det, men ta en titt på en pristavla eller en meny nästa gång du är på väg till loungen :)

Mandelallergi är ovanligt, då mandel inte är släkt med de vanligen allergiframkallande nötterna. Cashew är inte heller en nöt. Däremot inte uteslutet att det finns allergi mot mandel utan reaktion på cashew. Men att hävda att nötallergiker "ofta" är allergiska mot mandel är att ta i.
Mandel är en stenfrukt och är en mycket vanlig korsallergi med pollenallergi.

Svår fråga. Problemet här är väl att det även är mandel i fruktblandningen

Varför Polarrulle på vissa avgångar, släpp Polarrullen fri på samtliga avgångar! Om detta vore 70 talet skulle det låtit, ropen skalla Polarrulle till alla! Det var nog bättre förr. Några som åker med ut till Frösunda?

Symptom: Oklar bild av generella prisnivån på serverad alkohol kring flyg och flygplatser.
Diagnos: Loungeskadad.
Ordination: Använda endast allmänt tillgängliga utskänkningsinrättningar fram till nyår. Eller en vecka. Eller nästa flight. Eller förresten, skit i det, men ta en titt på en pristavla eller en meny nästa gång du är på väg till loungen :)

Skulle tro att diagnosen är ganska så korrekt. Jag brukar titta och tänka att det måste vara någon form av skrivfel på prisskyltarna. ;)

Jag har uppenbarligen inte köpt en öl ombord på SAS eller ens reflekterat över vad ölen kostar; men tar de 65kr (numer) för en Mikkeller!?!?

På internationella flyg borde dessutom detta pris vara utan moms. Känns dyrt!
65 kronor för en Mikkeller ombord på ett flyg tycker jag är ett riktigt bra pris. Vad betalar du för en "stor stark" på valfri uteservering i Stockholm. Troligtvis runt 70-80 kronor och då får du en blaskig standard-öl utan någon som helst karaktär. Att då ta 65 kronor ombord ett flyg för en bra öl tycker inte jag är dyrt i jämförelse, skulle köpa den varje dag i veckan om jag inte vore Diamond. Jag undviker dock standard-lager ombord när jag flyger, dricker hellre cola, om det nu inte är en öl som jag inte testat förut.

65 kronor för en Mikkeller ombord på ett flyg tycker jag är ett riktigt bra pris. Vad betalar du för en "stor stark" på valfri uteservering i Stockholm. Troligtvis runt 70-80 kronor och då får du en blaskig standard-öl utan någon som helst karaktär. Att då ta 65 kronor ombord ett flyg för en bra öl tycker inte jag är dyrt i jämförelse, skulle köpa den varje dag i veckan om jag inte vore Diamond. Jag undviker dock standard-lager ombord när jag flyger, dricker hellre cola, om det nu inte är en öl som jag inte testat förut.

Lite smådyrt är det ju, exempelvis tar ju Air Berlin 3,5€ BRLO Pale Ale (och 3€ för en Warsteiner Premium Pilsner)

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen