Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

• Thread starter Thread starter Jakob Österberg
  • Start date Start date
Charlie D skrev:Kan inte välja bud utan bara kryssa i en ruta för ett 30,000 poäng bud för att uppgradera från Plus till Business på Köpenhamn-Tokyo. Varför kan jag inte välja bud?Klicka för att utvidga...

Speciella regler för uppgradering till och från Japan så budgivning tillåts ej.

Charlie D skrev:Kan inte välja bud utan bara kryssa i en ruta för ett 30,000 poäng bud för att uppgradera från Plus till Business på Köpenhamn-Tokyo. Varför kan jag inte välja bud?Klicka för att utvidga...
Det här diskuterats tidigare.

Jag TROR att det är inte tillåtet att sälja flygbiljett/uppgradering genom budgivning på linjer till/från Japan.

Det gäller även hos andra flygbolag som t ex SWISS.

Plusgrade |SAS börjar med budgivning på uppgraderingar | Sida 62 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Miss.Krantz skrev:Hej alla BC.I morgon är dagen D då jag förhoppningsvis får besked på om min Plusgrade från Y till C går igenom från ARN till LAX då det är 48 timmar kvar. Jag har lite mer än vanligt på spel och behöver därför lite råd. Det är nämligen så att min dotter på 6 år sitter för tillfället som Unaccompanied Minor i C och jag är en Y biljett. Jag vill självklart sitta med henne (och i värsta fall gör jag någon i Y väldigt glad och låter denna byta plats med henne) Nu till frågan. Jag har lagt in ett bud på drygt 25000 poäng för utresa så jag precis har kommit över på fairly good (tror jag den heter). Någon som har några teorier om pengar väger tyngre än poäng dvs att någon som lagt fairly good i pengar går före mig? Jag har guldstatus ska tilläggas. Ringde SAS precis och det är 6 platser kvar i C. Börjar nästan fundera om jag ska offra dom sista 10000 poängen för att maximera mina chanser med tanke på situationen. Samtidigt överlever jag med en Y plats för oss båda även om C såklart lockar mer inför en sådan resa.Tips hur jag kan maximera mina chanser mottages gärna. Kommer självklart prova på både standby uppgrade och försöka prata med dom på plats om dom kan flytta mig men tvivlar mycket på den sistaKlicka för att utvidga...

Efter en lyckad uppgradering (till överpris) på utresan har jag nu lite funderingar inför hemresan. Är villig att maxa även denna men har hört något om att SAS kan släppa uppgradering till fastpris 7 eller 10 dagar innan avresa (sistnämnda är i morgon) Jag har inte lagt in om uppgradering än för jag är osäker på om man enbart får upp fastpris alternativet om man inte har budet ännu. Någon som har erfarenhet av fastpris alt. och kan ge lite mer info om detta?

Miss.Krantz skrev:Efter en lyckad uppgradering (till överpris) på utresan har jag nu lite funderingar inför hemresan. Är villig att maxa även denna men har hört något om att SAS kan släppa uppgradering till fastpris 7 eller 10 dagar innan avresa (sistnämnda är i morgon) Jag har inte lagt in om uppgradering än för jag är osäker på om man enbart får upp fastpris alternativet om man inte har budet ännu. Någon som har erfarenhet av fastpris alt. och kan ge lite mer info om detta?Klicka för att utvidga...
Det enda jag har erfarenhet av när det gäller fast pris är att köpa på flygplatsen men skillnaden är att du då inte får poäng för den nya klassen.

Johanna skrev:Det enda jag har erfarenhet av när det gäller fast pris är att köpa på flygplatsen men skillnaden är att du då inte får poäng för den nya klassen.Klicka för att utvidga...
Ibland dyker det upp en instant upgrade option på Plusgrade

Tänkte nyss prova att buda upp en Eurobonusresa som köptes under 70-årskampanjen men den säger att det inte går.

Ena vägen är i Plus och andra i GO.

Får man inte vara med och buda när man köpt kampanjbiljett?

Gullmarsplan skrev:Tänkte nyss prova att buda upp en Eurobonusresa som köptes under 70-årskampanjen men den säger att det inte går.Ena vägen är i Plus och andra i GO.Får man inte vara med och buda när man köpt kampanjbiljett?Klicka för att utvidga...

Bonusresor är tyvärr undantagna!

Gullmarsplan skrev:Nu när jag försökt söka men inte hittat något gör jag samma sak igen Går det att uppgradera i gaten med dessa biljetter?Klicka för att utvidga...
Vad jag har läst här så ska det enligt SAS regler inte gå, men i praktiken så går det ändå. Görs i servicedesken vid avreseflygplatsen för det aktuella planet så var där i så god tid som möjligt.

Jag ska flyga SAS Plus ARN-HKG. Jag har budat på hemresan men vill även göra det för ditresan för att öka chanserna att åka business ena vägen. Om mitt bud går igenom får jag då bara en bekräftelse eller kan jag även välja att tacka nej?

Timmy skrev:Jag ska flyga SAS Plus ARN-HKG. Jag har budat på hemresan men vill även göra det för ditresan för att öka chanserna att åka business ena vägen. Om mitt bud går igenom får jag då bara en bekräftelse eller kan jag även välja att tacka nej?Klicka för att utvidga...
Budet är 'bindande', dvs om det går igenom så blir du uppgraderad och pengarna/poängen dras automatiskt (tror till och med att det reserveras på kreditkortet i samma ögonblick som du budar). Däremot kan du, om det inte redan gått igenom, dra tillbaka ditt bud på hemresan om du blir uppgraderad på ditresan.

Lounge Lizard skrev:Budet är 'bindande', dvs om det går igenom så blir du uppgraderad och pengarna/poängen dras automatiskt (tror till och med att det reserveras på kreditkortet i samma ögonblick som du budar). Däremot kan du, om det inte redan gått igenom, dra tillbaka ditt bud på hemresan om du blir uppgraderad på ditresan.Klicka för att utvidga...

Det kan fungera det med, men osäker om jag hinner göra detta då jag flyger ut på en fredag och tillbaka på en söndag.

Oavsett tack för hjälpen!

Gällande poäng, om jag blir uppgraderad till SAS Business då får jag lika mycket poäng som SAS Business eller blir det enligt SAS Business Saver?

Timmy skrev:Det kan fungera det med, men osäker om jag hinner göra detta då jag flyger ut på en fredag och tillbaka på en söndag.Oavsett tack för hjälpen!Gällande poäng, om jag blir uppgraderad till SAS Business då får jag lika mycket poäng som SAS Business eller blir det enligt SAS Business Saver?Klicka för att utvidga...
Det borde du hinna utan problem då bekräftelsen på uppgradering kommer minst 24 timmar innan, dvs onsdag eller torsdag i ditt fall.

Vad gäller poängen kanske någon rättar mig men jag är ganska övertygad om att det blir poäng för saver.

Timmy skrev:Det kan fungera det med, men osäker om jag hinner göra detta då jag flyger ut på en fredag och tillbaka på en söndag.Oavsett tack för hjälpen!Gällande poäng, om jag blir uppgraderad till SAS Business då får jag lika mycket poäng som SAS Business eller blir det enligt SAS Business Saver?Klicka för att utvidga...

Kom på att jag får veta 2 dagar i förväg om mitt bud går igenom för ditresan så därför budar jag på båda sträckorna.

En fågel kvittrade i mitt öra att en medlem här lade högsta budet i poäng (60 000 p) för PlusGrade på ARN-HKG och att detta bud inte gick igenom. Det säger nog allt om hur systemet är upplagt. Och det är så det ska vara.

Agö skrev:En fågel kvittrade i mitt öra att en medlem här lade högsta budet i poäng (60 000 p) för PlusGrade på ARN-HKG och att detta bud inte gick igenom. Det säger nog allt om hur systemet är upplagt. Och det är så det ska vara.Klicka för att utvidga...
Om planet var fullt i Business så säger det väl inte så mycket?

Lagt in en Plusgrade från GO till Business mellan Tokyo och Köpenhamn men hur väljer jag att även lägga in ett bud till Plus?

Skulle jag få igenom Plusgrade till Plus så är det väl inga problem att ytterligare uppgradera denna till Business på flygplatsen om det erbjuds?

Back