Hej och tack för hjälpen....
Efter att ha väntat på väskor, letat reda på stället biljetter så var det för tight med tid....I alla fall enligt personalen.....
Så vi får en försening på 25 timmar. Imorgon bitti så går planet till Frankfurt för att sen åka ner till Split. Kravet på 400EUR är redan inskickat!
Det som stör mig är att detta hade kunnat lösas redan i Göteborg då vi redan då visste att vi skulle missa anslutningen. Men Czech Airlines har inte gett någon mandat på Landvetter att varken omboka eller avboka biljetter (eller kanske via telefon......who knows). Detta måste göras i Prag, och dom personerna är ju inte dom vassaste i lådan.
Vid ett annat tillfälle i Hamburg när jag skulle hem så väntade dom med att meddela att planet var inställt tills det att alla alternativa flyg redan lyft. Dom visste att planet aldrig skulle dyka upp men dom väntade i mer än tre timmar till efter 22 innan någon dök upp vid disken, planet skulle lyft vid 21 tiden. Det fanns ett alternativ med Lufthansa men dom beklagade och sa att det var försent att boka med dom. Sen försökte dom få oss att åka med nästa Czech plan 24 timmar senare för agenten i Hamburg hade bara mandat att boka om på andra Czech flygningar. Det blev till slut SAS direkt på morgonen efter en hel del heta diskussioner.
Jag börjar tro att dom satt detta i system, att göra det så svårt som möjligt att boka om på andra bolag!?