Senaste nytt

Prisvärda hotell i Hong Kong

011430121

Medlem
Nu har ni kanske redan bokat? Bodde på The Mira för ett par år sedan, en av mina bättre hotellvistelser, riktigt bra service och fantastisk frukost på rummet med bland annat glutenfria nybakta muffins. Bra läge och riktigt bra wifi etc. Ska själv till Hongkong nästa vecka och bokade systerhotellet det nya Mira Moon. Ser riktigt trevligt ut på bilderna.
Åker den 4 mars, tack för svaret.
 

RobHK

Medlem
Som man märker är det svårt att bilda sig en uppfattning då det finns mängder av hotell som alla rekommenderar.

Låt oss spetsa till frågan lite då jag själv är intresserad av billiga hotell på Hongkong-ön nära Central. Något som kan rekommendera något under 700 HKD natten? (Givetvis kan priset variera, men åtminstone ska det vid vissa tillfällen finnas rum till detta pris)
 

adhoc76

Medlem
Som man märker är det svårt att bilda sig en uppfattning då det finns mängder av hotell som alla rekommenderar.

Låt oss spetsa till frågan lite då jag själv är intresserad av billiga hotell på Hongkong-ön nära Central. Något som kan rekommendera något under 700 HKD natten? (Givetvis kan priset variera, men åtminstone ska det vid vissa tillfällen finnas rum till detta pris)

Jag tror ärligt talat att det blir svårt att hitta nåt anständigt för de pengarna...
 

Dr. Miles

Expert
Den här tråden är tyvärr inte bra plats att ställa fråga om hotell i Hong Kong.
T ex de som brukar att bo på hotellen som kostar 10.000 SEK per natt kan tycka att 5.000 SEK per natt är prisvärt.
Som ni ser, vad som är prisvärt varierar kraftigt beroende på vilken bakgrund man har.


Det är bättre att starta en tråd om man har specifika krav (budget, läge, yta etc).
 
Last edited:

RobHK

Medlem
Jag tror ärligt talat att det blir svårt att hitta nåt anständigt för de pengarna...

Jag bor cirka 50 nätter per år i Hongkong senaste tiden och har hittat 1 hotell som har så bra priser, det är Garden View Hotel på MacDonnell Rd 1. Lägsta kvoterade pris jag får som återkommande kund är 588 HKD+10% serv charge per natt. Det är heltklart anständigt, även viss utsikt, rummet är större än genomsnittet för hotell i HK. Sängen är dock rejält hård för oss svenskar, men jag som relativt känslig tycker ändå den funkar.
 

Anfield

Medlem
Trevlig Fredags kväll på er kära forums vänner.

Bokade Hong Kong igår för familjen Anfiled, men även våra grannar som aldrig gjort en långresa förr. Ville följa med..... sagt och gjort bokade jag på fyra till på våran resa. Ska bli super kul men då kom vi till lite strul ! Hotellet vi alltid bokar Harbour Grand som vi förälskat oss i har inga familjerum. Dom är två vuxna och två barn. ! så när jag googlar runt dyker bara Royal Plaza hotel upp....Om man vill ha familjerum och lounge... SÅ till tio tusen kronorsfrågan ? Är det någon HÄR på forumet som bott där ? är det ok ? Är loungen bra ? Kommer jag/vi trivas där ?

Tackar ........
 

Maja

Medlem
Trevlig Fredags kväll på er kära forums vänner.

Bokade Hong Kong igår för familjen Anfiled, men även våra grannar som aldrig gjort en långresa förr. Ville följa med..... sagt och gjort bokade jag på fyra till på våran resa. Ska bli super kul men då kom vi till lite strul ! Hotellet vi alltid bokar Harbour Grand som vi förälskat oss i har inga familjerum. Dom är två vuxna och två barn. ! så när jag googlar runt dyker bara Royal Plaza hotel upp....Om man vill ha familjerum och lounge... SÅ till tio tusen kronorsfrågan ? Är det någon HÄR på forumet som bott där ? är det ok ? Är loungen bra ? Kommer jag/vi trivas där ?

Tackar ........
Din tio tusen kronorsfråga fick just sitt svar! Vi bodde där i februari. Två vuxna och en 7-åring med lounge access.

Loungen hade frukost, men större utbud i restaurangen som ni också får äta i. Det är dock betydligt högre ljudvolym och mera "help yourself" där.

Afternoon tea och sedan lättare rätter samt alkohol, (öl, vin, ingen starksprit vad jag kan komma ihåg), lite senare på kvällen.

Incheckningen sker uppe i loungen dit du blir eskorterad. Vi fick frukost direkt på morgonen (kom med SAS-flighten) och under tiden vi åt fixade de vårt rum. Mao tidig incheckning.

Du går till Metron via shoppingmallet som sitter ihop med hotellet.

Vi upplevde det som bra service. Personalen kom ihåg att jag var allergisk mot valnötter efter att jag frågade om innehållet i något första dagen och visade alltid vad som ev. Inte gick att äta för min del. Inget problem att ta med vår dotter till loungen, oavsett vilken tid på dygnet det var. Vet ej om de egentligen har någon åldersgräns i loungen.

Fråga om du undrar något mer! Trevlig resa!
 

Anfield

Medlem
Din tio tusen kronorsfråga fick just sitt svar! Vi bodde där i februari. Två vuxna och en 7-åring med lounge access.

Loungen hade frukost, men större utbud i restaurangen som ni också får äta i. Det är dock betydligt högre ljudvolym och mera "help yourself" där.

Afternoon tea och sedan lättare rätter samt alkohol, (öl, vin, ingen starksprit vad jag kan komma ihåg), lite senare på kvällen.

Incheckningen sker uppe i loungen dit du blir eskorterad. Vi fick frukost direkt på morgonen (kom med SAS-flighten) och under tiden vi åt fixade de vårt rum. Mao tidig incheckning.

Du går till Metron via shoppingmallet som sitter ihop med hotellet.

Vi upplevde det som bra service. Personalen kom ihåg att jag var allergisk mot valnötter efter att jag frågade om innehållet i något första dagen och visade alltid vad som ev. Inte gick att äta för min del. Inget problem att ta med vår dotter till loungen, oavsett vilken tid på dygnet det var. Vet ej om de egentligen har någon åldersgräns i loungen.

Fråga om du undrar något mer! Trevlig resa!
Toppen Tack snälla då bokar vi det !
 

Mr Basic

Medlem
Slänger ut en fråga då jag aldrig varit i Hong Kong(åker dit sportlovet 2017).
Ska man bo på Kowloon-sidan eller på Hong Kong-ön? Jag förstår att det handlar om tycke och smak, men åsikter tas tacksamt emot.
Vad vi vill ha är en bas där man kan utgå från. Vi gillar att promenera runt i största möjliga mån.
 
Toppen