sembl
Medlem
Ny tripp till NYC på G i september. Denna gång två-tre kvällar att fylla. Ska se hur jag kan få ihop det hela.
När jag kanske skulle flyga upp och göra dig sällskap på en middag eller två. Måste ändå träffa min chef i "the big apple"
Ny tripp till NYC på G i september. Denna gång två-tre kvällar att fylla. Ska se hur jag kan få ihop det hela.
21-23/9!När jag kanske skulle flyga upp och göra dig sällskap på en middag eller två. Måste ändå träffa min chef i "the big apple"
Mycket sen respons, men vi besökte Gramercy Tavern i marts 2016, mycket trevligt. Notan drog iväg lite, men mest för att vi inte ville/kunne begränsa oss på varken mat eller dryck.Två år sedan senaste besöket i New York. Dags igen nu i augusti. Jag har tagit fram en shortlist på krogar jag vill äta på denna gång med ambitionen att hinna med sex krogar på tre dagar. Det ska förstås vara minnesvärda ställen.
Tar tacksamt emot kommentarer på listan nedan och/eller andra förslag (inga hamburgerhak hinns med denna gång dock):
Det är, som synes, ganska mycket asiatiskt och amerikanskt med något franskt inslag.
Håller med. Gramercy var toppen. Riktigt, riktigt vällagad och god mat. Hade gott kunnat tänka mig en helkväll där.Mycket sen respons, men vi besökte Gramercy Tavern i marts 2016, mycket trevligt. Notan drog iväg lite, men mest för att vi inte ville/kunne begränsa oss på varken mat eller dryck.
Mycket sen respons, men vi besökte Gramercy Tavern i marts 2016, mycket trevligt. Notan drog iväg lite, men mest för att vi inte ville/kunne begränsa oss på varken mat eller dryck.
Besökta på samma resa Fogo de Chao, en braziliansk steakhouse med coolt koncept och byggnad/ställe.
Håller med. Gramercy var toppen. Riktigt, riktigt vällagad och god mat. Hade gott kunnat tänka mig en helkväll där.
Man reiser ikke til New York for å spise fransk mat, da reiser man til Paris, Lyon eller kanskje Moustiers Saintes-Marie.. I NYC spiser man NY food, f..eks hos Sylvie's, Malcom X Boulevard, Harlem, f.eks Meat Laof..... "One of 10 restaurants that changed America", New York Times 22 September 2016 for den som leser lokalpessen og ikke følger en eller annen tilfeldig turist guide