Senaste nytt

SAS 70 år, super rea på bonusbiljetter

Mike@GOT

Medlem
Nu har SAS svarat via Facebook att kampanjen ursprungligen gällde till den 12 september men pga serverproblem förlängdes till den 14:e. Ytterligare förlängning är inte aktuell. (samma copy paste-svar till samtliga, för övrigt).

Hej Staffe. Vi beklagar att det under perioder av vår jubileumskampanj var så högt tryck på bokningssidan att bokning av EuroBonus-resor under vissa perioder inte var möjligt. Kampanjen, som slutade den 12 september förlängdes därför med två dagar, där i stort sett samtliga bonusresor till kampanjpriset tog slut, och kampanjen har nu upphört för denna gången.

Vi kommer kontinuerligt med nya erbjudanden till våra EuroBonus-medlemmar, som du gärna får hålla utkik efter.

Mvh
SAS
 
Det där är ju inte ens i närheten av sant. Möjligtvis för long haul, men intra Europa fanns det ju mängder av biljetter kvar till
Det fanns fortfarande 8 biljetter kvar till Shanghai de datum I November som själv har bokat. Jag var lite nyfiken och gick in och kollade vid 23 igår kväll.

Samtidigt så säger de inte att alla biljetter sålde slut. "I stort sett samtliga" betyder för mig väldigt många men inte alla. Dessutom så har det för mig att göra med i vilka proportioner man talar. Om de hade totalt 10 000 biljetter ute och det återstår 200, då är det väl helt rätt att säga så som de svarade. Om de däremot hade 1000 biljetter ute så tycker jag inte att man kan svara så som de gjorde. Nu vet jag ju inte hur många biljetter de har haft ute totalt sett. Någon annan som vet? Jag vet bara att jag har bokat 15 stycken totalt och flera andra här har väl också bokat upp en del. Alla vi på BC står ju säkert för ett antal hundra.

Tänkte också tillägga att jag jagade ytterligare biljetter både till Spanien, Italien och Grekland utan att lyckas få tag på några. Så nog har de gått åt alltid.
 

flierman

Medlem
Jag pratade med SAS och sa att det är ju meningslöst att förlänga en icke-fungerande kampanj med fler icke-fungerande dagar. Det finns en anledning till att inte en poäng av det som finns på mitt konto kommer från SAS-flygningar. Den dag de har en hemsida värd namnet kanske det kan bli aktuellt att boka något med dem.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

ZZZebra

Medlem
Jag pratade med SAS och sa att det är ju meningslöst att förlänga en icke-fungerande kampanj med fler icke-fungerande dagar. Det finns en anledning till att inte en poäng av det som finns på mitt konto kommer från SAS-flygningar. Den dag de har en hemsida värd namnet kanske det kan bli aktuellt att boka något med dem.

Fast kampanjen verkar ju onekligen ha fungerat. Om kampanjen inte fungerat så skulle knappast belastningen varit så hög på SAS-sajten...tror inte att det är BC-användarna enbart som sänker sajten
 

flierman

Medlem
Ja den fungerade för vissa men för en hel del andra människor så gick det inte att boka så säga att den fungerade kanske duger när det gäller SAS hemsida. Men ett bolag med riktig kapacitet på hemsidan hade nog vägrat säga att det fungerade bra.
 

JacobGBG

Medlem
Ja den fungerade för vissa men för en hel del andra människor så gick det inte att boka så säga att den fungerade kanske duger när det gäller SAS hemsida. Men ett bolag med riktig kapacitet på hemsidan hade nog vägrat säga att det fungerade bra.

Nog för att SAS hemsida är bökig men det verkar vara standard för branschen. SAS sida känns ren och lättnavigerad jämfört med ANA och United.
 
Toppen