SAS 70 år, super rea på bonusbiljetter

Helt hopplöst att boka vare sig på kampanj eller för pengar just nu.

Hade annan resa som jag bokade av (inget med nuvarande kampanj att göra) och den ligger kvar i "My Bookings" trots avbokningsbekräftelse via mejl. Inga pengar återbetalade så var tvungen att ringa och jodå, den var avbokad och pengarna skulle komma tillbaka (men oklart när). SAS brukar vara snabba så när det rasar helt blir man bara trött

ZZZebra skrev:Helt hopplöst att boka vare sig på kampanj eller för pengar just nu.Hade annan resa som jag bokade av (inget med nuvarande kampanj att göra) och den ligger kvar i "My Bookings" trots avbokningsbekräftelse via mejl. Inga pengar återbetalade så var tvungen att ringa och jodå, den var avbokad och pengarna skulle komma tillbaka (men oklart när). SAS brukar vara snabba så när det rasar helt blir man bara tröttKlicka för att utvidga...

Enligt min erfarenhet så ligger bokningar ofta kvar trots att man bokat av den. Och angående återbetalning så brukar det variera väldigt. Om man bokar av tätt inpå från det att man bokat så brukar det gå fortare.

Överförde precis poäng från tjejens konto och nu funkar inte att boka, grrrr...

Använder safari. Men rabatten gäller väl till kl 02. Står tidszon UTC på villkoren, eller?

Johan010 skrev:Överförde precis poäng från tjejens konto och nu funkar inte att boka, grrrr...Använder safari. Men rabatten gäller väl till kl 02. Står tidszon UTC på villkoren, eller?Klicka för att utvidga...
Om det är så, så borde det lätta lite efter midnatt får kan vi hoppas...

Impendill skrev:Samma här, verkar dock som att det funkar i Chrome nu. Körde Safari nyss.Klicka för att utvidga...
Ska genast testa Chrome, tack!

Chrome nääääää, jag fick igenom två bokningar för en timme sedan och det var med firefox

kan naturligtvis varit så att vadsomhelst fungerat i det ögonblicket.

Blev redigt förbannad när det inte fungerade att boka igår, men efter 1½ timme fick jag igenom en bokning. Hur gick det för er andra?

Gus skrev:Några frågor gällande denna deal!1. Om jag vill bjuda min vän på en resa. Jag använder mina poäng och betalar avgifter med mitt Amex. Min kompis har också ett Amex. Visst gäller kortförsäkringen för min vän då? Det finns väl ingen vits med att ringa till min vän och få hans amex kortnummer? OCh det spelar väl ingen roll om jag är med på resan?2. Jag vill åka till München i SAS plus enligt rutten ARN-CPH-MUC-CPH-ARN. Om jag skulle vilja gå av i Köpenhamn på vägen hem och hälsa på en kompis och ta tåget hem. Kan jag be personalen i MUC att få bagaget incheckat endast till CPH? Eller tycker personalen det verkar konstigt och vill inte gå med på det? Är det större chans att lyckas med detta om jag har en lång layover i CPH, säg tre timmar?Jag kan ju alltid resa med endast handbagage och bara gå till SAS disk i CPH och säga jag blivit magsjuk och ställa in sista flyget till ARN men jag ska åka skidor så jag klarar mig inte med endast handbagage.Klicka för att utvidga...
Hej!

Kortförsäkringen gäller din vän sålänge han har ett amex som täcker det och att du kan uppvisa kvittokopia. Då har ni gjort det så bra som möjligt.

Har själv råkat ut för det och det var 100% ok!

Mike@GOT skrev:Blev redigt förbannad när det inte fungerade att boka igår, men efter 1½ timme fick jag igenom en bokning. Hur gick det för er andra?Klicka för att utvidga...
Jag gav upp efter två timmar.

Nu har SAS svarat via Facebook att kampanjen ursprungligen gällde till den 12 september men pga serverproblem förlängdes till den 14:e. Ytterligare förlängning är inte aktuell. (samma copy paste-svar till samtliga, för övrigt).

Hej Staffe. Vi beklagar att det under perioder av vår jubileumskampanj var så högt tryck på bokningssidan att bokning av EuroBonus-resor under vissa perioder inte var möjligt. Kampanjen, som slutade den 12 september förlängdes därför med två dagar, där i stort sett samtliga bonusresor till kampanjpriset tog slut, och kampanjen har nu upphört för denna gången.

Vi kommer kontinuerligt med nya erbjudanden till våra EuroBonus-medlemmar, som du gärna får hålla utkik efter.

Mvh

SAS

Mike@GOT skrev:där i stort sett samtliga bonusresor till kampanjpriset tog slutKlicka för att utvidga...
Det där är ju inte ens i närheten av sant. Möjligtvis för long haul, men intra Europa fanns det ju mängder av biljetter kvar till

Jakob Österberg skrev:Det där är ju inte ens i närheten av sant. Möjligtvis för long haul, men intra Europa fanns det ju mängder av biljetter kvar tillKlicka för att utvidga...
Det fanns fortfarande 8 biljetter kvar till Shanghai de datum I November som själv har bokat. Jag var lite nyfiken och gick in och kollade vid 23 igår kväll.

Samtidigt så säger de inte att alla biljetter sålde slut. "I stort sett samtliga" betyder för mig väldigt många men inte alla. Dessutom så har det för mig att göra med i vilka proportioner man talar. Om de hade totalt 10 000 biljetter ute och det återstår 200, då är det väl helt rätt att säga så som de svarade. Om de däremot hade 1000 biljetter ute så tycker jag inte att man kan svara så som de gjorde. Nu vet jag ju inte hur många biljetter de har haft ute totalt sett. Någon annan som vet? Jag vet bara att jag har bokat 15 stycken totalt och flera andra här har väl också bokat upp en del. Alla vi på BC står ju säkert för ett antal hundra.

Tänkte också tillägga att jag jagade ytterligare biljetter både till Spanien, Italien och Grekland utan att lyckas få tag på några. Så nog har de gått åt alltid.

Jag pratade med SAS och sa att det är ju meningslöst att förlänga en icke-fungerande kampanj med fler icke-fungerande dagar. Det finns en anledning till att inte en poäng av det som finns på mitt konto kommer från SAS-flygningar. Den dag de har en hemsida värd namnet kanske det kan bli aktuellt att boka något med dem.

flierman skrev:Jag pratade med SAS och sa att det är ju meningslöst att förlänga en icke-fungerande kampanj med fler icke-fungerande dagar. Det finns en anledning till att inte en poäng av det som finns på mitt konto kommer från SAS-flygningar. Den dag de har en hemsida värd namnet kanske det kan bli aktuellt att boka något med dem.Klicka för att utvidga...

Fast kampanjen verkar ju onekligen ha fungerat. Om kampanjen inte fungerat så skulle knappast belastningen varit så hög på SAS-sajten...tror inte att det är BC-användarna enbart som sänker sajten

Ja den fungerade för vissa men för en hel del andra människor så gick det inte att boka så säga att den fungerade kanske duger när det gäller SAS hemsida. Men ett bolag med riktig kapacitet på hemsidan hade nog vägrat säga att det fungerade bra.

flierman skrev:Ja den fungerade för vissa men för en hel del andra människor så gick det inte att boka så säga att den fungerade kanske duger när det gäller SAS hemsida. Men ett bolag med riktig kapacitet på hemsidan hade nog vägrat säga att det fungerade bra.Klicka för att utvidga...

Nog för att SAS hemsida är bökig men det verkar vara standard för branschen. SAS sida känns ren och lättnavigerad jämfört med ANA och United.

Back