Senaste nytt

Söker ToR Stockholm - Buenos Aires i december

Primalisten

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa?
    Stockholm, Arlanda
  2. Var är din destination?
    Buenos Aires, Argentina
  3. När vill/behöver du resa ut?
    Jag måste vara där senast måndag 12 december, men tänkte flyga kring 8e för att få en extra helg i Buenos Aires.
  4. När vill/behöver du komma hem?
    Vara hemma ARN senast torsdag 19 januari 2017.
  5. Hur länge vill du vara borta? Jag är flexibel ett par dagar med både dit- och hemresedatum.
  6. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  7. I vilken kabinklass?
    • Premium Economy
    • Economy
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med?
    Om möjligt, Star Alliance där jag i nuläget har mina poäng (dock endast 26000 poäng kvar)
  9. Vad är din budget? (per person)
    Maximalt 10 000 kr. Det pris jag själv hittat via Kayak ligger på 7767 kr, och då går hela flygningen i SAS regi vilket känns tryggt, men ni som är mer erfarna kanske har bättre förslag.
  10. Vad är det viktigaste för dig?
    • Kortare restid
    • Biljettpris
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
    Nej


Jag tycker själv att den flygning jag hittat med SAS känns hyfsat bra, både prismässigt, att det är med Star Alliance, och att det är gamla hederliga SAS. Dock är jag inte mer orädd än att jag gärna flyger med andra bolag om ni har några fina rekommendationer.

Utöver detta tar jag tacksamt emot tips på saker att se och göra i Buenos Aires! :)
Den 12e december kommer jag resa vidare ner till Patagonien där jag stannar till julafton. På julafton kliver jag ombord på ett segelfartyg som tar mig ner till Antarktis, och den resan är slut den 14 januari.
Så vet ni lite vilka datum jag har att spela med.

Mvh
Patriq
 

Palazzi

Medlem
Många av oss som inte skulle göra en så lång flygning i ekonomiklass, men då trådstartaren anger att han hittat priser från 7 800kr (med maxbudget 10 000kr) så blir jag då först att hålla mig till de premisserna, haha

Min rekommendation är att du ansluter i Europa. Det är ofta underlättande.
Min personliga smak är att göra den första flygningen så kort som möjlig. Hellre Tyskland o Holland före Spanien/Portugal/Italien (eller än värre Turkiet, som ligger åt fel håll).

KLM, Air France o Lufthansa är dina självklara val i min mening. Tycker egentligen Air France är bäst av dessa i ekonomiklass, men Lufthansa är alltid dugligt (o enda alternativt inom Star Alliance )
 

Primalisten

Medlem
@Golfkillen Jag bifogar en bild på den resa jag hittat via Kayak. Det stämmer att SAS inte trafikerar sträckan, men som jag förstått det är det de som arrangerar den, även om Lufthansa flyger.

@Jonas C Tack för tipset. Business vore förstås gött, och jag vet att många här är ute efter den typ av flygning. Själv lägger jag de extra tusenlapparna på något annat, men man kan ju alltid hålla tummarna för en uppgradering :)

@Palazzi Tackar för svaret! Jag ansluter i Frankfurt både på dit- och hemresan, så det passar ju bra. Det låter som att jag själv hittat en duglig deal med mina premisser trots allt.
Har du (eller någon annan) någon aning om ifall priset är att anse som lågt/bra? Eller brukar man kunna hitta ännu billigare flygningar?
Den allra billigaste jag hittade gick på ca 7300 kr, så ingen större skillnad.
 

Attachments

  • B6405C0A-FBD5-48E2-971F-04C191692702.png
    B6405C0A-FBD5-48E2-971F-04C191692702.png
    186,5 KB · Visningar: 177

Palazzi

Medlem
@Golfkillen Jag bifogar en bild på den resa jag hittat via Kayak. Det stämmer att SAS inte trafikerar sträckan, men som jag förstått det är det de som arrangerar den, även om Lufthansa flyger.

@Jonas C Tack för tipset. Business vore förstås gött, och jag vet att många här är ute efter den typ av flygning. Själv lägger jag de extra tusenlapparna på något annat, men man kan ju alltid hålla tummarna för en uppgradering :)

@Palazzi Tackar för svaret! Jag ansluter i Frankfurt både på dit- och hemresan, så det passar ju bra. Det låter som att jag själv hittat en duglig deal med mina premisser trots allt.
Har du (eller någon annan) någon aning om ifall priset är att anse som lågt/bra? Eller brukar man kunna hitta ännu billigare flygningar?
Den allra billigaste jag hittade gick på ca 7300 kr, så ingen större skillnad.

Det är ett bra pris. 6.500-8.500kr brukar det variera mellan......
Turkish Airlines pressar ibland ner det mot jämna 6.000kr, men då är det ofta dåliga anslutningar.

Tycker att du ska känna dig helt nöjd :)
 

Nemo

Medlem
Hur reser du Buenos Aires - Ushuaia(?) ? Blir det inte billigare att köpa genomgående biljett (multicity) ARN -EZE -(stopover) -USH -ARN?
flights.google.com kan ge tips på alternativ.

Google Flights
 

Kevinator

Medlem
Det är ett bra pris. 6.500-8.500kr brukar det variera mellan......
Turkish Airlines pressar ibland ner det mot jämna 6.000kr, men då är det ofta dåliga anslutningar.

Tycker att du ska känna dig helt nöjd :)
Ett tips med Turkish och lång väntetid i Istanbul är att Turkish erbjuder gratis guidad tur alternativt gratis hotellvistelse för sina passagerare. Det kan vara något att satsa på om ni vill se Turkiet "på vägen", kostnadsfritt dessutom.
 

Primalisten

Medlem
@Nemo Inrikes i Argentina (och Chile) reser jag med researrangören, dvs allt är redan klart och betalt.

@Kevinator Tack, bra tips! I dagsläget är jag osäker på om jag vill ge några som helst pengar till Turkiet, men det lät som en bra deal.

Nu är resan iallafall beställd med SAS.
Tack för svaren!
 
Toppen