Senaste nytt

SAS 70 år, super rea på bonusbiljetter

Dåså, efter en tids flitigt läsande av diverse inlägg och diskussioner här på forumet har jag nu till slut även skapat mig ett konto.

Som relativt ny medlem i Eurobonus-programmet har jag hittills lyckats skrapa ihop hela 10438 poäng och har uppnått den aktningsvärda nivån "Member"... :rolleyes:

Det jag funderar på är om det är "värt" att lägga 6000 av dessa poäng för en ToR-resa inom Nordic+ nu under denna kampanj eller om det är vettigare att spara poängen för att utnyttja dom senare, till en mer prisvärd resa. Jag har Arlanda som utgångspunkt och det som lockar mest är en weekendresa till Polen eller Tyskland. Skatter och avgifter för dessa destinationer verkar ligga på cirka 400 kronor och uppåt. Jag har dålig koll på vad skatter och avgifter ligger på till de mer långväga destinationerna, men rent spontant känns det inte som att jag får särskilt mycket valuta för mina 6000 poäng eller är det jag som värderar poängen helt fel?

En viktig del i mina funderingar är att jag fortfarande har åldern inne för att kunna utnyttja SAS ungdomsbiljetter, prisskillnaden mot en vanlig ungdomsbiljett känns därför inte särskilt stor då jag tidigare har kunnat göra weekend-resor för runt 1000-lappen.

Ni får gärna dela med er av hur ni tänker eller om ni har några andra tips och råd, jag är mäkta imponerad av den kunskap som finns hos er!

Köp 14000 poäng för 2.800:- och boka sedan en t o r till Hong Kong i Plus. Klart bäst värde.

Köp 14000 poäng för 2.800:- och boka sedan en t o r till Hong Kong i Plus. Klart bäst värde.
Jag håller inte med. Men min åsikt är högst personlig och beror lite på hur man värderar poäng.

Kostnad för ovanstånde förslag:
ARN-HKG i PLUS = 24000 poäng + 3310 SEK (tjänar 0 poäng)

Random datum i februari med revenue-biljett.
ARN-HKG i PLUS = 7035 SEK (tjänar 12000 poäng)
ARN-HKG i GO = 4166 (tjänar 9000 poäng)

Att köpa en biljett ger honom värdefulla poäng att bli EBS alternativt en bra start mot EBG. Jag tror man får värdera och sia lite hur sin reseframtid ser ut. Kommen personen resa någorlunda under den närmsta tiden/året så skulle jag direkt satsa på en revenuebiljett. Om inte, så är det ett riktigt bra värde för en resa i PLUS till HK

Edit-tillägg: Ska dock förtydliga. En resa till HKG är klart bäst värde för poäng. Där håller jag med Canadien till fullo. Jag tror inte att vi kan förvänta oss såhär billiga poängbiljetter, någonsin, igen.

Oj, helt klart ett intressant alternativ! Reflekterade inte ens över priserna för long-haul, men det där verkar ju helt klart prisvärt.
Personligen skulle jag inte köpa poäng för en resa till Hong Kong som du gör bara för att. Om du dock länge drömt om det kanske det är en annan sak. Igår hade sas priser till Hong Kong för 2800 kronor i economy, det är enligt mig mycket bättre när du också tjänar in 9000 poäng till.

Om du har någon stans du verkligen vill åka med dina poäng kan det vara värt att boka, annars skulle jag spara dom. Okynnesåka Stockholm till Köpenhamn eller liknande på award biljett ser jag väldigt lite värde i.

Dåså, efter en tids flitigt läsande av diverse inlägg och diskussioner här på forumet har jag nu till slut även skapat mig ett konto.

Som relativt ny medlem i Eurobonus-programmet har jag hittills lyckats skrapa ihop hela 10438 poäng och har uppnått den aktningsvärda nivån "Member"... :rolleyes:

Det jag funderar på är om det är "värt" att lägga 6000 av dessa poäng för en ToR-resa inom Nordic+ nu under denna kampanj eller om det är vettigare att spara poängen för att utnyttja dom senare, till en mer prisvärd resa. Jag har Arlanda som utgångspunkt och det som lockar mest är en weekendresa till Polen eller Tyskland. Skatter och avgifter för dessa destinationer verkar ligga på cirka 400 kronor och uppåt. Jag har dålig koll på vad skatter och avgifter ligger på till de mer långväga destinationerna, men rent spontant känns det inte som att jag får särskilt mycket valuta för mina 6000 poäng eller är det jag som värderar poängen helt fel?

En viktig del i mina funderingar är att jag fortfarande har åldern inne för att kunna utnyttja SAS ungdomsbiljetter, prisskillnaden mot en vanlig ungdomsbiljett känns därför inte särskilt stor då jag tidigare har kunnat göra weekend-resor för runt 1000-lappen.

Ni får gärna dela med er av hur ni tänker eller om ni har några andra tips och råd, jag är mäkta imponerad av den kunskap som finns hos er!
Reser själv en del på ungdomsbiljetter, om din resa är till Polen eller Tyskland skulle jag boka en ungdomsbiljett med bara kort planering finns dom biljetterna för 860-1.200kr, Räknar man om man köper poäng för 20 öre styck, + skatterna är det oftast billigare o boka ungdom så långt jag har sökt..

Däremot att man kan boka Plus biljetter för 24.000 poäng är ju utmärkt värde då du inte kan boka ungdom i den bokningsklassen.

Alla värderar olika men i min värld är det inte värt o betala 18.000 poäng för GO, 10 öre poängen som många tycker är värdet när man kan köpa en Youth till dessa destinationer för 2.400-2.500kr nästa hela tiden med lite planering. Då spara jag hellre poäng till F.

Men vill fortfarande tillägga att det är en grym kampanj men om de går o hitta ungdom till dessa destinationer så är min åsikt att det är mer värde i det om man värderar att åka C/F för sina poäng.

Toppen