Stad: Århus
Hotell: Radisson Blu Scandinavia
Problem: Under vistelsen hade vi några mindre problem som vi inte klagade på, dessa var: Vid incheckning var ena toaletten i juniorsviten inte städad, vi kallade på städerska utan att klaga. Vattnet i duschen var inte varmt och vi fick duscha ganska kallt ett par ggr, även detta utan att klaga. Shampo och lotion i badrummet hade utgånget datum. Under incheckning hade vi dessutom frågat om uppgradering men fått svaret att det endast fanns ett bättre rum men att det var upptaget, Presidential Suite.
Kompensation: Återbetalning av hela beloppet för 3 nätter i juniorsvit (ca 10.000 kr)
Klagomål framfört: Efter utcheckning och full betalning på väg ut ur hotellet ser min fru den stora tavlan med texten att det är rabatt på mat om man är Club Carlson medlem. Detta hade jag helt glömt bort och vi är tillbaks vid receptionen. Efter lite knorr om detta så får vi våra 15% tillbaka varpå min fru frågar om Presidential Suite var upptagen eller inte och om inte varför vi inte blev uppgraderade. Hey presto på 15 minuter kan receptionisten inte ta reda på om den var upptagen eller inte, manager kallas. På 10 minuter lyckas inte heller han bevisa att den var upptagen varpå han berättar att en uppgradering för guldmedlemmar inte betyder en uppgradering i rumskategori utan bara bättre rum i samma kategori. Jag säger till min fru att strunta i detta och att jag ringer head office när vi kommer hem, min fru berättar då om de andra problemen vi inte nämnt varpå vi får full refund som en blixt från klar himmel.
Kompensation föreslagen av: Duty Manager
Kompenserades av: Duty Manager