Senaste nytt

Flyga med sex bärbara datorer i handbagaget till Oslo

Åker till Las Vegas den 17:e, annars hade det ju varit gjutet! Och dricka efteråt låter också perfekt! :)

Den 21:a maj, ca 11:45 kommer jag, Johan Olsson, att befinna mig vid säkerhetskontrollen på ARN T5. Jag kommer, som alltid, att bära kostym och fluga. Vid detta klockslag börjar uppackningen av mina sex (6) bärbara datorer.

Den BusinessClass.se-medlem som befinner sig på plats har min tillåtelse att filma, ta foton, och skrika hejaramsor medan jag gör detta. Efteråt kommer jag behöva något att dricka, ni är då välkomna att följa med på detta.

Jag försökte fota kilometerlånga köerna till säkerhetskontrollen på ARN här om veckan, i riktning bort från security, så absolut inga delar av security syntes. Vilket DJÄVLA liv det blev på vakterna när dom såg kameran. Jag fick mig en ordentligt utskällning för att jag fotat inom skydssklassat området. Sedan såg personalen till att jag raderade bilderna.

Det får bli handbagage, visst är det >8kg, men det får gå.

Då gör vi så här,

HÄRMED INBJUDS ALLA PÅ BUSINESSCLASS.SE IN TILL EVENTET -

Johan Olsson retar upp en hel säkerhetskontroll
.......
Skulle det vara fler än fem stycken som dyker upp lovar jag att under denna tid ta emot önskemål på sånger, som kommer att sjungas alltmedans detta går av stapeln.

Om du får tag i fem Businessclassare kan du ju med lätthet fördela datorerna innan säkerhetskontrollen.....men det är klart; jag fotar och skriker hellre;)

551.gif
Heja Johan!! **klapp klapp** Heja Johan!!

Last edited:
HÄRMED INBJUDS ALLA PÅ BUSINESSCLASS.SE IN TILL EVENTET -

Johan Olsson retar upp en hel säkerhetskontroll

Hjärtligt välkomna!

Tusen tack för inbjudan men tyvärr kan inte komma dit. Annars hade jag fixat en lite banderoll också. Du kommer fixa det galant! Min kollega fixade med sig 3 laptops till Lagos, Nigeria som handbagage så du fixar 6 laptops till Oslo. :)

Jag ska underhålla våra kunder vilka kommer hit till Stockholm och firar vårt 20 års jubileum på jobbet. Dagen avslutas på en Gala Dinner på Wasa Museet med hela personal world wide och alla kunder. Nyfiken, så kika på inbjudan:

[video=youtube;18Ar6BZAGlg]http://www.youtube.com/watch?v=18Ar6BZAGlg[/video]

Last edited:
Jag flyger lite titt som tätt med x antal datorer mellan exempelvis ARN-OSL (senast nu ikväll OSL-ARN) och hade idag "bara" 6st datorer i handbagaget men är imellanåt upp till 9-10st och det har aldrig varit något problem förutom att man kan få lite underliga blickar när man slänger upp det på bandet i säkerhetskontrollen. Dessa är även av en dyrare sort (+25000kr/st) och har aldrig ens tänkt på att det skulle vara något problem i tull då det är i arbetets vägnar.

Reser till Oslo på tisdag och behöver ta med mig sex bärbara datorer till och från Oslo, detta för jobbets räkning. Flyger med SAS från ARN till OSL.

Tror ni att det blir problem? Någon som har erfarenhet av detta? Tullproblem? Tanken har slagit mig att checka in, men varenda varningsklocka i huvudet tjuter så fort jag tänkt i mer än 3 sekunder.

Tips?

Jag har rest med skrivare, scanners och old school släpbara datorer utan problem till OSL, så du kommer nog igenom. Inte ens securityn har ställt till det. Synd att jag reser med morgonflighten 0830 samma dag, missar din show...

Har du blivit stoppad av TSA som vill kontrollera "din telefon" när du flugit med 85 telefoner i väskan? Jag har personligen inte råkat ut för det, men jag vet att andra här har gjort det...

Det var en engångsgrej och dom tyckte mest att det var skoj. När jag berättade "they're $399 here and $799 at home" så fick jag spontana applåder från TSA, inte varje dag :D

Den 21:a maj, ca 11:45 kommer jag, Johan Olsson, att befinna mig vid säkerhetskontrollen på ARN T5. Jag kommer, som alltid, att bära kostym och fluga. Vid detta klockslag börjar uppackningen av mina sex (6) bärbara datorer.

Är där, men vi 7-snåret tyvärr, du kan inte boka om ;)

Toppen