Senaste nytt

SAS 70 år, super rea på bonusbiljetter

Jag hör också till skaran som slog till på två resor, båda till Chicago i vår för 48K + 500 SEK. Ena bokningen är med 4 personer, så det fanns okej tillgänglighet.

Tror dock att EBB-arna blir besvikna när de släpps på. Själv kommer jag sakna Now or Never för hade gärna fått en sväng till NY till bra pris i höst. Men antar att poängkampanjen gör att det hoppas över denna vecka.
Now or Never lär väl komma även denna torsdag, eftersom vi fått rösta om denna veckas resmål? Står på sidans nedräkning att kampanjen börjar gälla imorgon vanlig tid.

Nu är de samma operatör så jag antar att de tar ansvar och löser det i så fall.
Jag skulle uppmana dig att omedelbart sluta göra sådana antaganden. Det kommer att sluta i tårar förr eller senare.

Däremot har jag läst att SAS faktiskt låter en ha två separata bokningar och ändå erbjuder skydd ifall något händer, så just i det här fallet kan det fungera (om inga regler ändras etc etc) men det är absolut inte ett antagande du kan göra generellt sett, snarare tvärt om.

Men vem vill till Windy City i februari...
Det låter som du tror att det blåser i Chicago. Du vet väl varifrån uttrycket "Windy City" kommer? Det har inget att göra med väder och vind iallafall... :)

Points penalty...
Ombokning och avbokning tillåten till en dag innan mot points penalty?

Vad innebär det? Fryser alla poäng inne?

Jag skulle uppmana dig att omedelbart sluta göra sådana antaganden. Det kommer att sluta i tårar förr eller senare.

Däremot har jag läst att SAS faktiskt låter en ha två separata bokningar och ändå erbjuder skydd ifall något händer, så just i det här fallet kan det fungera (om inga regler ändras etc etc) men det är absolut inte ett antagande du kan göra generellt sett, snarare tvärt om.

Det låter som du tror att det blåser i Chicago. Du vet väl varifrån uttrycket "Windy City" kommer? Det har inget att göra med väder och vind iallafall... :)
Jag var där i december för några år sedan. Känner fortfarande kylan i ryggmärgen från Lake Michigan. Hence min association. Ber om ursäkt, både för mitt missförstånd och för OT.

Points penalty...
Ombokning och avbokning tillåten till en dag innan mot points penalty?

Vad innebär det? Fryser alla poäng inne?
Kruxet är "en arbetsdag före avresedatumet".

Vissa SAS EuroBonus medlemmar har inte tillgång till kundtjänst under natten och på helger, om din bonusresa börjar på en måndag så bör du avboka på fredagen veckan innan (dessutom före natten) för att vara på säkra sidan.

SAS skrev:
- Tickets and offers can be cancelled up to one (1) business day before they should have been used and valid points transferred back to the paying members EuroBonus account.
EuroBonus medlemsvillkor - SAS

Toppen