Senaste nytt

E-visum Kina?

Missat den här tråden. Den där bloggen lusläste jag inför min första resa till Kina. Fick sjukt mycket bra tips inför den.

Smidigt med e-visa. Kostar det samma? Undra varför det är begränsat till minst 2 personer?

Missat den här tråden. Den där bloggen lusläste jag inför min första resa till Kina. Fick sjukt mycket bra tips inför den.

Smidigt med e-visa. Kostar det samma? Undra varför det är begränsat till minst 2 personer?
Jag skulle vara försiktig, finns ingen officiell information om att Kina har infört e-visum.

Jag och maken skall åka till Peking 1 vecka i december. VI började kolla upp det här med visum och hittade då den här sidan:
Ansök visum till Kina online för endast 1200 kr/person! - Kina Visum Online

Är det en sida som någon har erfarenhet av? Är den okej?
Den finns inte länkad till på Kinas ambassads hemsida, utan där är det bara Chinese Visa Application Service Center som finns.
Rekommenderas inte att använda den siten.
E-visum Kina? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Kör på Chinese Visa Application Service Center

Vi har diskuterat om detta i en annan tråd.
Slutsatsen är att Kina har inte infört något elektroniskt visum officiellt därför kan det vara något skumt med den där webbsidan.

Ja, vore intressant att veta om detta bara är en "proxytjänst" mot China Visa Application Service Center I Stockholm. Är ju inte jättejobbigt att knalla dit, men om detta e-sätt funkar så kan det ju vara ett alternativ.

Toppen