Senaste nytt

Erfarenheter CRJ900

Mitt favoritplan...

Det är viss skillnad på Cityjet-opererade och Air Nostrum-opererade.

Benutrymmet är sämre på första raden (inte alls som på de gamla CRJ:erna som SAS flög själva), och sätet är lite smalare. På Air Norstrum-varianterna är det airbag i bältet på första raden, så det blir ännu smalare.

Kabinväskan lämnas utanför och får tillbaka direkt vid ankomst. Observera att inga passagerare släpps av innan kabinväskorna har lastats ut igen vid ankomst. Gör dig själv och dina medpassagerare en tjänst och lämna väskan utanför, eftersom du sparar ingen tid på att ta med den in, det skapar bara mer trängsel, irritation och elände. jag älskar det här systemet och skulle gärna se att man inför det på alla SAS-maskiner.

Flyg inte med infant, oavsett flygplanstyp.

Mitt favoritplan...

Det är viss skillnad på Cityjet-opererade och Air Nostrum-opererade.

Benutrymmet är sämre på första raden (inte alls som på de gamla CRJ:erna som SAS flög själva), och sätet är lite smalare. På Air Norstrum-varianterna är det airbag i bältet på första raden, så det blir ännu smalare.

Kabinväskan lämnas utanför och får tillbaka direkt vid ankomst. Observera att inga passagerare släpps av innan kabinväskorna har lastats ut igen vid ankomst. Gör dig själv och dina medpassagerare en tjänst och lämna väskan utanför, eftersom du sparar ingen tid på att ta med den in, det skapar bara mer trängsel, irritation och elände. jag älskar det här systemet och skulle gärna se att man inför det på alla SAS-maskiner.

Flyg inte med infant, oavsett flygplanstyp.
Känns ju som en relevant lösning som småbarnsföräldrar, kommer inte alls skapa klyftor i relationer. Har man barn o inte kan ta med dom på en privat resa, skaffa inte barn!

Håller inte med. Det är extremt störande att inte få gå av förrän allt lämnat handbagage lastats av vid ankomst.
Min erfarenhet är att detta går snabbt, mkt snabbt. Har aldrig (och då har jag flugit CRJ oerhört många gånger med tanke på att jag har Köpenhamn som bas) fått vänta på detta. 88 pax max, måste vara extremt ovanligt med 88 handbagage på vagnen. Snarare brukar det vara 10-20 väskor och det brukar gå snabbt att lasta av.

Klart att föredra mot att folk sliter och slänger med stora väskor ombord på Mainland SAS, fördröjer boardingprocessen och irriterar medpassagerare. Det är däremot vanligt på de linjer jag flyger (senast igår på en helt full SK405).

Känns ju som en relevant lösning som småbarnsföräldrar, kommer inte alls skapa klyftor i relationer. Har man barn o inte kan ta med dom på en privat resa, skaffa inte barn!

Vad jag menar är att bägge typerna av CRJ är förhållandevis trånga i och med att det är 2+2-seating. Skulle jag flyga med infant så skulle jag satsa på ett plan med 3+3 för att få mer chans att få mer utrymme.

Vad jag menar är att bägge typerna av CRJ är förhållandevis trånga i och med att det är 2+2-seating. Skulle jag flyga med infant så skulle jag satsa på ett plan med 3+3 för att få mer chans att få mer utrymme.
Drömmen när man flyger med INF är att inte ha någon man inte känner bredvid sig. Följaktligen är 2-2 alltid att föredra framför 3-3 om man reser 2 + INF.

Jaha då förstår jag,det var planerat 37-800 ursprungligen på flygningen, men dom har bytt

Om du reser längst fram ska du försöka roffa åt dig rad 1 tycker jag. I övrigt är alla säten likvärdiga.
Personligen undviker jag bulkhead-sätena på CRJ-900an (rad 1 och/eller rad-3-till-höger). Detta eftersom bordet-i-armstödet gör sätet ännu smalare, och det på CRJ-900 redan från början är smalare än på de större flygplanen.

Det beror naturligtvis på vad man tycker är viktigast, sätesbredd eller benutrymmet. Helst vill man ju få mycket av båda delarna, men man måste ju välja.

Toppen