Senaste nytt

Eurobonus ska öka antalet medlemmar med 70% på tre år

"Ska öka" det borde stå "vi hoppas"

När det gäller EBG, så passar det inte åt någon, för höga krav för fritidsresenärer även de som reser mycket,
för dålig belöning åt superflygarna.
Lär av BAEC och Flying Blue, inför fler nivåer och bättre belöngar...

Det var en Antonov på ARN idag!

Jag tycker att detta är bra på grund av det kan finna möjligheter att utveckla både SAS och EuroBonus vidare. Genom att SAS får lojala kunder får de bättre möjligheter att utveckla deras servicekoncept samt utveckla flygplansflottan. Jag säger "High Five" för denna utvecklingen.

Snälla SAS gör det möjligt att boka enkelresor med poäng även på partners. Miles & More introducerade detta nyss, då borde ju även ni på EuroBonus kunna göra detta.
Ska bli spännande att se hur de förändrar programmet, Jag litar fult ut på att ni klara av det. Men av tidigare empiriskastudier kommer jag inte tro på något dörren jag ser det med mina egna ögon.

Snälla SAS gör det möjligt att boka enkelresor med poäng även på partners. Miles & More introducerade detta nyss, då borde ju även ni på EuroBonus kunna göra detta.
Ska bli spännande att se hur de förändrar programmet, Jag litar fult ut på att ni klara av det. Men av tidigare empiriskastudier kommer jag inte tro på något dörren jag ser det med mina egna ögon.

Tillåt STOPOVER på bonusresan!!! (på partner award alltså)

Last edited:
Sant missade det. Stopover är också något som borde kunna fixas utan att det kostar SAS en enda krona mer. Det är ju ändå vi som betalar alla skatter som tillkommer vid ett stopover

Sant missade det. Stopover är också något som borde kunna fixas utan att det kostar SAS en enda krona mer. Det är ju ändå vi som betalar alla skatter som tillkommer vid ett stopover

Det blir närmare omänskligt att boka en bonusresa till Oceanien utan stopover någonstans, även om vi vet att det går att klämma byte inom 24 timmar.

De där marginalmedlemmarna han talar om kanske inte är de som kommer boka longhaul C. Kan ju hoppas på det...

...dessutom så säger han ju också "lättare att bruka poäng". Om utestående poäng belastar balansräkningen kanske det vore en idé att öka antalet sådana platser över affärsresenärernas lågperioder (påsk, sommar, jul/nyår). Frågan är ju om det inte är bättre att ha några extra award C-resenärer till New York i juli istället för att tvingas uppgradera översåld M-klass...

Utestående poäng påverkar balansräkningen, men paid tix påverkar kassaflödet!! :)

Utestående poäng påverkar balansräkningen, men paid tix påverkar kassaflödet!! :)

Haha, det är sant.

BTW, hur mycket värderar EB en skuldpoäng till? I senaste årsredovisningen så anges hela skulden till 1,35Mdr SEK, men hur många poäng det finns där ute står ingenstans...

Toppen