Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Säkert helt fel forumtråd här..
Men jag har 150k poäng och behöver alltså 30k poäng till för att boka i Business istället för Economy. Jag har 2st 2-4-1 vouchers.
Hade ni köpt poängen (ca 6000kr) och bokat nu - eller hade ni haft is i magen till november då jag kanske tjänat ihop poängen och försökt boka då. Har ingen erfarenhet hur enkelt / svårt det är att boka bonusresor närmare inpå själva resan.. @Kimmen00 @Dr. Miles

Vi behöver åka nånstans mellan 25 december-2 januari och sen hem igen 14-18 januari typ.

Jag blev peppad av era förslag och har hittat följande för mina datum. Även detta är ju giltig routing om jag har förstått allt det finstilta?
singapore.gif

ARN - FRA (LH C) - FRA - ICN (OZ F) - ICN - SIN (OZ C)
SIN - BKK (SQ C) - BKK - LHR (TG F) - LHR - ARN (SK +)

SIN är destinationen. Vad sägs om denna routing för en F oskuld. Detta ger oss bra möjlighet att boka om ifall LH F guden skulle vara med oss för LH direktkärran FRA - SIN.
BKK - LHR är F i 380 som jag inte över huvud taget har flygit med ännu... tack för tipset @JacobGBG

Jag håller även ögonen öppen för ICN-SIN C=>F ombokning ifall det kommer någon sådan möjlighet.

update på min första genomförda och confirmerade *A bokning med Eurobonus och 2-4-1 voucher.

"Slutgiltig" routing blev:
singapore.gif

ARN-FRA (LH C)
FRA-ICN (OZ F) 747-400
ICN-SIN (OZ C)
SIN-BKK (SQ C)
BKK-CDG (TG C)* A380
CDG-ARN (SK+)
*blev snuvad på en av platserna i F till LHR imorse (pga ett samtal med chefen), vips var den andra F platsen tagen vilket då ledde till alternativ planen BKK-CDGl. Dock har jag bevakning på både BKK-CDG och BKK-LHR => F för mitt specifika datum.

Inte fulländad routing men good enough för oss två så här långt och kan ju bara bli bättre :)
Taxes: 6 068 SEK
190K Eurobonuspoäng

Måste bara säga att Kristin(a?) på Eurobonus bokningen var en pärla.

Kommentar till @palmen: lägg gärna till öppettiderna 9-17 för bokningen på första sidan - så behöver man inte ringa i onödan.
Som slutkläm måste jag tillägga att utan Businessclass skulle detta inte ha varit möjligt - tack alla som har bidragit med er kunskap/intresse och tid.

update på min första genomförda och confirmerade *A bokning med Eurobonus och 2-4-1 voucher.

"Slutgiltig" routing blev:
Visa bifogad bild 56107

ARN-FRA (LH C)
FRA-ICN (OZ F) 747-400
ICN-SIN (OZ C)
SIN-BKK (SQ C)
BKK-CDG (TG C)* A380
CDG-ARN (SK+)
*blev snuvad på en av platserna i F till LHR imorse (pga ett samtal med chefen), vips var den andra F platsen tagen vilket då ledde till alternativ planen BKK-CDGl. Dock har jag bevakning på både BKK-CDG och BKK-LHR => F för mitt specifika datum.

Inte fulländad routing men good enough för oss två så här långt och kan ju bara bli bättre :)
Taxes: 6 068 SEK
190K Eurobonuspoäng

Måste bara säga att Kristin(a?) på Eurobonus bokningen var en pärla.

Kommentar till @palmen: lägg gärna till öppettiderna 9-17 för bokningen på första sidan - så behöver man inte ringa i onödan.
Som slutkläm måste jag tillägga att utan Businessclass skulle detta inte ha varit möjligt - tack alla som har bidragit med er kunskap/intresse och tid.

Nice, när bär det av? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen