Golfkillen
Medlem
Jo, jag förstod vad du menade. Dock vet jag inte om man skall ta hänsyn till det.Jo familjemedlemmar får man bjuda in och man får säga upp det direkt.
Det jag menar är att om detta skulle sättas i system av väldigt många så lär de stänga möjligheten och då är vi alla förlorare i långa loppet. Tanken är som sagt inte att man ska ansöka om kortet och sen säga upp det så fort poängen kommit in för att få billiga poäng. Att det går att göra är ju en helt annan sak. Det finns säkert något i reglerna som säger att man inte för utnyttja systemet eller liknande, brukar finnas sådana friskrivningar. Vet att Eurobonus har det och att de har möjlighet att stänga ens konto om man drar fördelar som man egentligen inte borde ha (eller hur man ska uttrycka det, men ni förstår vad jag menar).
En hel del här har rest på mistake fare, trots att det inte är tanken från flygbolaget att de skall sälja så billiga biljetter, trots att man eventuellt måste hitta på var man kommer ifrån osv (det finns även de som sen tycker man skall strida mot flygbolaget även fast biljettpriset är uppenbarligen för lågt).
Matkassar skall tydligen köpas för en negativ kostnad trots att det uppenbarligen är fel (sen skall det klagas över att man inte får någon matkasse).
Allt ovan är vad som avhandlas här, och vad som praktiseras här. Jämfört med detta så är att beställa ett AMEX-kort till respektive och sen säga upp inom en snar framtid inget konstigt.