Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej!
Jag och frun ska åka till solen i vinter med 2st barn.
Jag har två stycken vouchers 2-4-1 och ca 150 000 eurobonuspoäng

Vi vill helst ej åka till Gran Canaria utan hellre Thailand, Mauritius, Seychellerna, Mexico, Vietnam el liknande men jag hittar inget bra sätt eller resor alls.
Jag försökte ringa tallinn men de var inte så hjälpsamma eftersom jag inte hade specifikt önskemål utan ville ha mer övergripande tips om solsäker resa..

Någon annan som letar liknande resor eller har bokat som har något tips kanske?

Du kan titta i den här tråden för inspiration:

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Tallinn är väldigt hjälpsamma och kan hjälpa er med rutter, förutsatt att ni vet vart ni vill åka. Det är ingen resebyrå ;)

Hej!

Vi vill helst ej åka till Gran Canaria utan hellre Thailand, Mauritius, Seychellerna, Mexico, Vietnam el liknande men jag hittar inget bra sätt eller resor alls.
Jag försökte ringa tallinn men de var inte så hjälpsamma eftersom jag inte hade specifikt önskemål utan ville ha mer övergripande tips om solsäker resa..

Dina poäng räcker tyvärr inte direkt långt för 4 personer om du vill utanför Europa. 4 personer till nord och Centralamerika i economy räcker det till om det är ett alternativ. Till Asien kommer ni enbart med sas och då blir valmöjligheterna begränsade. Dit sas flyger i Asien är det inte direkt mycket sol i under vintern.

Tallinn är ingen resebyrå som ger tips på resmål. De hjälper dig att boka resan när du bestämt vart du vill och när. För att bäst lyckas med att boka något bör man ha gjort hemläxan själv och tittat upp vilka flighter som har tillgänglighet. 4 platser är inte omöjligt men begränsar er en del, om det är ett alternativ kan ni åka 2 olika resor för 2 personer, då får ni större valmöjligheter. @kaktusen har givit bra info om vilka trådar du bör läsa.

Hej!

Bra kämpat med poängen och vouchrarna! :)

Är barnen max 11 år gamla? I så fall borde ni precis ha poäng nog för att exempelvis åka med SAS business till Hong Kong. Därifrån kan ni åka med tex Air Asia till Phuket eller något annat soligt ställe, tex. Phu Quoc med Vietnam Airlines. Tänkt på att ha någon dag extra i Hong Kong eftersom ni inte kommer att få hela resan på en och samma biljett!

Ni kan också åka med SAS business till San Francisco/Los Angeles och efter några dagars sightseeing åka till Hawaii med en betald biljett. Eller helt enkelt flyga till Miami med SAS business och cruisa runt i Florida! :)

Huruvida det är enkelt att få fyra bonusplatser med SAS business till dessa destinationer vet jag däremot inte, men det kan ni lätt kolla på SAS.se eller United.com

Första posten kanske skulle ha telefonnummret till Tallinn.
Första inlägget är nu uppdaterat med detta. Om ni tycker att något saknas, skriv det och anmäl sedan ditt inlägg.
Vi moderatorer läser inte alla inlägg på forumet så om det inte anmäls är det stor chans att vi missar det. Nu var det en annan person som anmälde detta så vi såg det.

//Moderator

Hej!

SAS har kört kampanj med extra awardplatser till bl.a. Miami.

Jag bokade Miami i SAS Business för 2st vuxna och två barn för 150k poäng och 2st vouchers. Bra värde för pengen!

Kan man boka om en 2-4-1 resa på SAS metall online? Om det inte går, kan man göra det hos vanliga SAS kundtjänst eller måste man ringa Tallinn? Kan man snacka bort ombokningsavgiften på 150kr med hänvisning till att det inte fungerar online? När jag testade att trycka på ombokningsknappen så försvann den bara.

Kan man boka om en 2-4-1 resa på SAS metall online? Om det inte går, kan man göra det hos vanliga SAS kundtjänst eller måste man ringa Tallinn? Kan man snacka bort ombokningsavgiften på 150kr med hänvisning till att det inte fungerar online? När jag testade att trycka på ombokningsknappen så försvann den bara.
Nej, det har jag aldrig lyckats. Man måste ringa till Tallinn vid ombokning.
Nej, det tar inte bort 150 SEK även om man inte kan boka om online.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen