Senaste nytt

Ny intjäning till American Express när man bjuder in nya kortmedlemmar

Fick detta mail alldeles nyss:
IMG_0563.JPEG.PNG

Det är alltså en kampanj som endast gäller den här veckan. 27 000 poäng för Elite.

Får bjuda in frun (för visst kan man bjuda in och få även om hon har mitt extrakort) och sen får hon säga upp kortet ganska snart.

Det skulle jag passa mig för. Tror inte Amex uppskattar det förfarandet riktigt. Kan potentiellt sabba för flera. Annars kan man bara skaffa "målvakter" och bjuda in.
Får man inte bjuda in familjemedlemmar? Eller får man inte säga upp sitt kort direkt efter man har skaffat det? Jag försökte hitta i avtalstexten något som berör detta men lyckades inte hitta något?!

• Gilla
Reactions: Gus
Får man inte bjuda in familjemedlemmar? Eller får man inte säga upp sitt kort direkt efter man har skaffat det? Jag försökte hitta i avtalstexten något som berör detta men lyckades inte hitta något?!

Det är fullt tillåtet det som du skriver.
Men vad Palmen menar är väl att om man utnyttjar systemet så lan det bli försämringar, konsekvenser för de som "sköter sig".

Jo familjemedlemmar får man bjuda in och man får säga upp det direkt.
Det jag menar är att om detta skulle sättas i system av väldigt många så lär de stänga möjligheten och då är vi alla förlorare i långa loppet. Tanken är som sagt inte att man ska ansöka om kortet och sen säga upp det så fort poängen kommit in för att få billiga poäng. Att det går att göra är ju en helt annan sak. Det finns säkert något i reglerna som säger att man inte för utnyttja systemet eller liknande, brukar finnas sådana friskrivningar. Vet att Eurobonus har det och att de har möjlighet att stänga ens konto om man drar fördelar som man egentligen inte borde ha (eller hur man ska uttrycka det, men ni förstår vad jag menar).

Toppen