Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Liten uppdatering på min sons saknade poäng. Jag mailade EBD supporten i går eftermiddag och fick svar i dag. Hans konto var spärrat då han har blivit 18-år och inte godkänt vilkåren. Han påstår att han inte fått någon info om detta från SAS, men det ska man ta med en nypa salt... Det interessanta är att man inte kan se på hans profil att den är spärrad för intjäning. Allt ser helt normalt ut när man loggar in. Det var också möjligt att registrara hans EBS nummer vid check-in (står SK*S på biljetten). Så alla som har barn som passerar 18-års gränsen - försäkra er om att de godkänner avtalet inom 3 månader efter 18-års dagen.

Supporten har erbjudit sig att öppna kontot och registrera poäng för de sista 6 månaderna. Dessvärre missar vi några flighter förra hösten som står med 0 poäng i översikten.

Tacksam för att EBD tog tag i detta för mig. Underlättar min dag i alla fall!

Reste nyligen TLV-BRU-CPH. Flög business och biljetten var utställd av LH men opererades av SN. Nu säger SAS att jag inte kommer att tjäna några poäng för att SN P-klass inte existerar... borde den inte omvandlas till en klass som ger poäng iom att SN är *A.
SAS har varit helt ohjälpsamma och säger att det inte blir några poäng :p

Reste nyligen TLV-BRU-CPH. Flög business och biljetten var utställd av LH men opererades av SN. Nu säger SAS att jag inte kommer att tjäna några poäng för att SN P-klass inte existerar... borde den inte omvandlas till en klass som ger poäng iom att SN är *A.
SAS har varit helt ohjälpsamma och säger att det inte blir några poäng :p
Tyvärr är det så att Brussels inte ger poäng för P-klass, eller för de billigaste ekonomibiljetterna. Med Brussels är det extra viktigt att hålla kolla på bokningsklass.

SAS publicerar vilka klasser som ger vilken summa poäng. Här är för Brussels:
EuroBonus partners - Brussels Airlines - SAS

Se tråd på ämnet;
P-class ingen intjäning på Brussels Airlines | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Hallå,

Jag har inte riktigt fattat hur man jag kan se min poängintjäning hos partners. Undrar därför om någon skulle kunna vara behjälplig och berätta ungefär hur många baspoäng jag kommer att tjäna på den resa jag ska göra om två veckor (listan nedan). Mellan AKL och SYD flyger jag inte Star Alliance, så den utelämnar jag.

ARN - HKG (SAS, klass W)
HKG - AKL (Air New Zealand, klass L)
SYD - BKK (Thai, klass V)
BKK - ARN (SAS, Klass V)

Tack!

biljetten var utställd av Lufthansa men opererades av SN
Vem som ställer ut biljetten är inte så viktigt, men vilket prefix du har på flighten är livsviktigt! Du ska aldrig någonsin boka en flight som har ett prefix som inte är den egna operatörens om du inte vet varför du gör det och förstår riskerna.

Se även första inlägget i denna tråd samt punkt 1 i Agehall's tio budord för resenären | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor .

Jag har inte riktigt fattat hur man jag kan se min poängintjäning hos partners.
Det finns en länk i första inlägget i den här tråden. Följ instruktionerna som jag skrev där och gör en ansats till vad du tror du ska få så kan vi tala om ifall du räknat rätt eller inte. Då lär du dig dessutom hur man gör uträkningen för framtida flighter!

Jag och sambon kommer resa BKK-OSL och OSL-BKK senare i år i Economy Restricted, hur många poäng ger det?

Antar att ni flyger direktflyget med Thai Airways och då har jag för mig att Economy Restricted är bokningsklass "W" vilket inte ger några poäng till SAS EuroBonus.

Om du har bokningsklassen (kan vara första bokstaven i bokningsreferensen) kan du kolla på nedan länk hur många poäng du får. Procenten avser poäng utifrån den sträcka du flyger.

EuroBonus partners - Thai Airways Intl. - SAS

Jag och sambon kommer resa BKK-OSL och OSL-BKK senare i år i Economy Restricted, hur många poäng ger det?
Det hjälper tyvärr inte.
Vi måste veta bokningsklassen av "operating carrier" för att kunna ge dig korrekt svar.

Vilket flygbolags flightnummer? Börjar flightnumret med "TG" eller med "SK"?
Står det inget om bokningsklass, t ex Q, V eller W i bokningsbekräftelsen?

Toppen