AABack2ARN
Medlem
Kan det finnas ett internationellt "scoutavtal" med exempelvis SAS som de kan avropa från?
Tyvärr är det så att Brussels inte ger poäng för P-klass, eller för de billigaste ekonomibiljetterna. Med Brussels är det extra viktigt att hålla kolla på bokningsklass.Reste nyligen TLV-BRU-CPH. Flög business och biljetten var utställd av LH men opererades av SN. Nu säger SAS att jag inte kommer att tjäna några poäng för att SN P-klass inte existerar... borde den inte omvandlas till en klass som ger poäng iom att SN är *A.
SAS har varit helt ohjälpsamma och säger att det inte blir några poäng![]()
Vem som ställer ut biljetten är inte så viktigt, men vilket prefix du har på flighten är livsviktigt! Du ska aldrig någonsin boka en flight som har ett prefix som inte är den egna operatörens om du inte vet varför du gör det och förstår riskerna.biljetten var utställd av Lufthansa men opererades av SN
Det finns en länk i första inlägget i den här tråden. Följ instruktionerna som jag skrev där och gör en ansats till vad du tror du ska få så kan vi tala om ifall du räknat rätt eller inte. Då lär du dig dessutom hur man gör uträkningen för framtida flighter!Jag har inte riktigt fattat hur man jag kan se min poängintjäning hos partners.
Detta leg är code share, hur är det med de andra flighterna? Code share är omöjligt att veta vad det ger.BKK - ARN (SAS, Klass V)
Jag och sambon kommer resa BKK-OSL och OSL-BKK senare i år i Economy Restricted, hur många poäng ger det?
Det hjälper tyvärr inte.Jag och sambon kommer resa BKK-OSL och OSL-BKK senare i år i Economy Restricted, hur många poäng ger det?