Senaste nytt

Ny Star Alliance lounge i Los Angeles LAX

Det finns möjlighet att gå från T7/T8 till TBIT sedan februari i år. Läs mer på LAX Just Got Better: Airside Connector to International Terminal Opens (Video) - AirlineReporter : AirlineReporter

"Customers flying on Delta Air Lines in T5, Alaska Airlines in T6, and United Airlines in T7 can also walk to TBIT via underground tunnels behind security, allowing passengers to easily connect to international partners departing out of TBIT, as well as an upgraded passenger area full of retail and dining opportunities. From the furthest gate in T7, the walk should take about 15-20 minutes."

Finns också en del info på International Connections At LAX Just Got Easier - One Mile at a Time

Det finns möjlighet att gå från T7/T8 till TBIT sedan februari i år. Läs mer på LAX Just Got Better: Airside Connector to International Terminal Opens (Video) - AirlineReporter : AirlineReporter

"Customers flying on Delta Air Lines in T5, Alaska Airlines in T6, and United Airlines in T7 can also walk to TBIT via underground tunnels behind security, allowing passengers to easily connect to international partners departing out of TBIT, as well as an upgraded passenger area full of retail and dining opportunities. From the furthest gate in T7, the walk should take about 15-20 minutes."

Finns också en del info på International Connections At LAX Just Got Easier - One Mile at a Time
Tjusigt, tack för info!

Edit: Hittade en bra terminalkarta här, med den nya tunneln. De jag kollat på tidigare har inte haft med tunneln. http://www.laxishappening.com/assets/pdf/LAX-VIP-CSR-Foot-Traffic-Map.pdf

Last edited:

Jag spenderade idag ett par timmar i *A-loungen och tyckte den var riktigt bra. Ett glas mousserande ute på terassen i 26 grader var inte alls dumt. För mig är det inte hela världen om de erbjuder skumpa, tycker då att det är mer trevligt att de har en bemannad bar.

En vän till mig åkte United samma dag (Terminal 7) och han lyckades inte tramsig till TBIT, han frågade flera i personalen som meddelade att detta inte var möjligt. Nu vet jag inte hur han stod på sig men han lyckades iallafall inte.

Tunneln funkade utmärkt i juni att ta sig från T6, kom med Alaskan Airlines från Seattle. Det var inte självklart vart man skulle gå, fick fråga några gånger på vägen. Däremot hade jag inte fått ut mitt SAS-boardingkort i Seattle, utan det var jag tvungen att få ut de på LAX. Och airside finns det tyvärr ingen möjlighet att få ut det, förutom när gaten öppnar. Så jag kom aldrig in i *A-loungen :( (där sa de att de har möjlighet att skriva ut de boardingkort för de flesta andra *A-bolag, men SAS har inte kontrakt med dem). Alla jag pratade med rekommenderade mig att inte gå ut till incheckningen för att skaffa boardingkort, för att köerna till säkerhetskontrollerna för att komma in igen var väldigt långa.

Väcker liv i tråden igen med följande spörsmål:
Jag (EBD) kommer till LAX med SK939 på fredag och ska sen vidare på kvällen med AC till Calgary. Finns då någon möjlighet att stanna airside på TBIT vid ankomsten till LAX och hänga i *A-loungen ett par timmar innan jag vandrar vidare mot terminal 2 och AC? Förutsätter det då att jag fått boardingkort för AC utskrivet på ARN?

Jag har inte gjort det bytet du beskriver, men mig veterligen så kommer du att behöva plocka ut bagaget, gå igenom tull och immigration, lämna in väskor och sedan ny säkerhetskontroll. Det är dock inget som hindrar att du efter tar dig till TBIT.

Toppen