Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bonusprogram: Miles and More
Flygbolag: Lufthansa
Kabinklass: Business/First
Avreseort: Rom
Destination: Shanghai
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 105 000
Skatter&avgifter (per person): Ca 2700 kr
När: Juni -17
Bokad: Augusti -16

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Insåg att man även flyger 380 till Shanghai.Låg och bevakade den här platsen i ca tre veckor och idag passerades den magiska 105 000 gränsen, så det vara bara att boka. Absurda skatter och avgifter i vanlig ordning. Får 8 timmar i Frankfurt så då hinns både FCL och FCT med. Tror dock inte att det blir apron vid ankomst från Rom:(

Last edited:
Ditt bokningsdatum är fel. Nästa fråga är om du lyckats boka så långt ut? Jag kanske ska fortsätta samla hos Lufthansa ändå om det är sådan tillgänglighet men frågan för mig är om FTL ger såna möjligheter.

Ditt bokningsdatum är fel. Nästa fråga är om du lyckats boka så långt ut? Jag kanske ska fortsätta samla hos Lufthansa ändå om det är sådan tillgänglighet men frågan för mig är om FTL ger såna möjligheter.

Datum ändrat:) Lite brydd om frågan långt ut? Långt i förväg eller lång lay over? Är FTL, men kommer att tappa det. Ang tillgänglighet, så dök fanns det inget till HKG eller PEK, För någon vecka sedan fanns det till SIN och till PVG fanns det bara på tisdagen, inget på måndag eller söndag. Kollade inte senare datum.

Enda negativa är väl att flighten Mexico city-Chicago flygs av United i ekonomiklass i 4 timmar, jag hade så gärna velat prova United business! Tror ni det kan släppas businessplatser närmare resan? (vi reser om 12 dagar)

Absolut, håll utkik varje dag. Jag hade en bokning med UA inrikes i februari och 1-2dagar före avresa öppnades det upp 2 platser i Business så jag kunde boka om.

Sista ( eller rättare sagt 1:a delen i min och dotterns lilla äventyr)
Det börjar med att hon får följa med på ett möte i Stockholm innan det bär av vidare mot Linköping med tåg... för mer semesterbetonade aktiviteter

Ordinarie barnpris på flygningen är 1909 kr så det är hyfsat värde för poängen.

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag:SAS
Kabinklass: Plus
Avreseort:Luleå
Destination:Arlanda
Enkelresa eller Tur&retur:Enkel
Antal poäng (per person):6000p (1 barn)
Skatter&avgifter (per person):101 SEK
När:Augusti
Bokad:Augusti

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Bokade om så att vi åker en dag tidigare så det blir sovmorgon och bada pool istället för stress....
kostnad 0kr via telefon. Helt klart en otroligt bra förmån att kunna boka om eller boka av utan att bli ruinerad.
Nu hade barnpriset gått upp till 2127kr så det är ännu bättre värde på poängen. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen