Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Först räknade Tallinn fel och ville ha 190000 mot First som inte finns, sedan ville de ha 140000 + 50000 extra för "så många ben", men efter Hang-Up-Call-Again fixade de denna till 140000. Tycker skatterna blev lite höga, men är nöjd iaf att åka AV B787 dreamliner

Bonusprogram
: Eurobonus
Flygbolag: SK,SK,AV,AV
Kabinklass: SAS Plus, Avianca Business
Avreseort: HEL
Destination: UIO
Enkelresa eller Tur&retur: Tur-retur
Antal poäng (per person): 140000
Skatter&avgifter (per person): 4289SEK (2098 Skatter+2191 Bränsle)
När: sept-16
Bokad: aug-16

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Så! Min första.

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: C, F, C//C, F, Plus
Avreseort: Arlanda
Destination: Singapore//Kuala Lumpur
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 95 000 x 2 (AmEx 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2959 SEK
När: Januari 2017
Bokad: 2016-08-16

ARN-FRA Lufthansa
FRA-BKK Thai
BKK-SIN Thai

KUL-BKK Thai
BKK-LHR Thai
LHR-ARN SAS

Planen är att försöka byta utresan till First med Lufthansa, antingen direkt till Singapore eller via Hong Kong/Tokyo.

Så! Min första.

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Kabinklass: C, F, C//C, F, Plus
Destination: Singapore//Kuala Lumpur
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 95 000 x 2 (AmEx 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2959 SEK
När: Januari 2017
Bokad: 2016-08-16

ARN-FRA Lufthansa
FRA-BKK Thai
BKK-SIN Thai

KUL-BKK Thai
BKK-LHR Thai
LHR-ARN SAS

Planen är att försöka byta utresan till First med Lufthansa, antingen direkt till Singapore eller via Hong Kong/Tokyo.

Jag är ny här och undrar lite hur man utläser poäng per person. Som i exemplet ovan, är det innan eller efter appliceringen av voucher och vad innebär x2? Ska jag utläsa det som att biljetterna egentligen kostar 190.000 per person men nu efter voucher så är det 95.000? Eller är det så att det kostar 95.000 för båda, vilket jag tror att det betyder. Verkar som att det varierar lite i tråden. Säkert självklart för flesta.

Jag är ny här och undrar lite hur man utläser poäng per person. Som i exemplet ovan, är det innan eller efter appliceringen av voucher och vad innebär x2? Ska jag utläsa det som att biljetterna egentligen kostar 190.000 per person men nu efter voucher så är det 95.000? Eller är det så att det kostar 95.000 för båda, vilket jag tror att det betyder. Verkar som att det varierar lite i tråden. Säkert självklart för flesta.

Pris i första klass till Asien ligger på 190.000 poäng per person. Efter voucher så blir det 95.000 per person.

Med de nya reglerna med möjlighet att boka 2-4-1 med Plus så är denna resa nu uppgraderad till Plus på vägen ut via Oslo till Miami.

Vi får se om det blir ytterligare en ändring. Har sneglat lite på Swiss business via Zürich, men just nu har jag inte tillräckligt med poäng på kontot för denna ändring. Alla här anser väl att det är värt ytterligare 20.000 poäng för att få business hela vägen, eller? Det som talar emot är bränsleavgifterna och att flygningen blir 2 timmar längre (flyger med infant så kort restid är helt klart att föredra).

Kabinklass: Plus/Business
Destination: Miami
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 45.000 (Totalt 90.000 med Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 625 kronor
När: November 2016
Bokad: 2016-03-11

Ytterligare en ändring på denna resa till Miami. Det dök upp två platser i SAS Business så nu är hela resan i business med SAS. Återstår och se om det möjligtvis dyker upp platser i First med Lufthansa :)

Bonusprogram:Eurobonus
Flygbolag:Lufthansa och United
Kabinklass:ekonomi o_O, business och first
Avreseort:Stockholm
Destination:Mexico city
Enkelresa eller Tur&retur:tor
Antal poäng (per person):75000 med amex 241
Skatter&avgifter (per person):3624 kr
När:september 2016
Bokad:idag 20 augusti

ARN-FRA LH business
FRA-MUC LH business
MUC-MEX LH first

MEX-ORD united ekonomi
ORD-MUC LH first
MUC-ARN LH business

Jag är otroligt nöjd med denna bokning inspirerad av @bnr och @Jonas C :)Enda negativa är väl att flighten Mexico city-Chicago flygs av United i ekonomiklass i 4 timmar, jag hade så gärna velat prova United business! Tror ni det kan släppas businessplatser närmare resan? (vi reser om 12 dagar)

Det är första gången jag reser med någon annan än min fru i en premiumkabin. Även fast jag älskar att resa med henne så ska det nästan bli ännu roligare att åka med min vän eftersom han gillar whisky och god mat lika mycket som jag. Min fru vill mest sova i den sköna sängen :eek::D.

Någon som har ytterligare tips för en ev ombokning och optimering? Vi har 10 timmar på utresan och 8 timmar på vägen hem i Frankfurts och Münchens första klass lounger.. Borde väl räcka?! :rolleyes:

MEX-ORD i Uniteds ekonomi låter inte som det bästa, men i övrigt ser det riktigt, riktigt trevligt ut! Trevlig resa!

• Gilla
Reactions: Gus
Bonusprogram:Eurobonus
Flygbolag:Lufthansa och United
Kabinklass:ekonomi o_O, business och first
Avreseort:Stockholm
Destination:Mexico city
Enkelresa eller Tur&retur:tor
Antal poäng (per person):75000 med amex 241
Skatter&avgifter (per person):3624 kr
När:september 2016
Bokad:idag 20 augusti

ARN-FRA LH business
FRA-MUC LH business
MUC-MEX LH first

MEX-ORD united ekonomi
ORD-MUC LH first
MUC-ARN LH business

Jag är otroligt nöjd med denna bokning inspirerad av @bnr och @Jonas C :)Enda negativa är väl att flighten Mexico city-Chicago flygs av United i ekonomiklass i 4 timmar, jag hade så gärna velat prova United business! Tror ni det kan släppas businessplatser närmare resan? (vi reser om 12 dagar)

Det är första gången jag reser med någon annan än min fru i en premiumkabin. Även fast jag älskar att resa med henne så ska det nästan bli ännu roligare att åka med min vän eftersom han gillar whisky och god mat lika mycket som jag. Min fru vill mest sova i den sköna sängen :eek::D.

Någon som har ytterligare tips för en ev ombokning och optimering? Vi har 10 timmar på utresan och 8 timmar på vägen hem i Frankfurts och Münchens första klass lounger.. Borde väl räcka?! :rolleyes:
Fanns det verkligen inget i First via IAH (MEX-IAH-ORD)?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen