Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bonusprogram: SAS EuroBonus
Flygbolag: Lufthansa, United
Kabinklass: Business
Avreseort: GOT
Destination: SCL
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 70.000 x 2 (Amex voucher)
Skatter&avgifter (per person): 3300 per person
När: Juli 2017
Bokad: Aug 2016

Visa bifogad bild 55208

Nästa sommars resa är preliminärbokad och vi hoppas kunna ta oss till påskön på ett eller annat sätt.
Antagligen kommer både ut och hemresa att bokas om då vi vill åka first men det gick inte att få till nu.
Hittade en del med United men det verkade bara som att det gick att ta sig till IAD, ORD och EWR och anslutande flyg till SCL går från IAH.

Har i alla fall lyckats pricka in Uniteds flygplanstyper utan first så det ska väl i värsta fall kunna gå att stå ut (om de inte ändrar vill säga).

Ser i alla fall fram emot glassen ombord på UA:)

Återkommer med uppdateringar allt eftersom.

Fanns det ingen tillgänglighet med AV(Avianca)?
Jag flyger själv till SCL över nyår i år och åker med AV. Utresa via MAD och hemresa via LHR. Bägge passerar då BOG men gör rätt mycket för att slippa United om det går :)

Fanns det ingen tillgänglighet med AV(Avianca)?
Jag flyger själv till SCL över nyår i år och åker med AV. Utresa via MAD och hemresa via LHR. Bägge passerar då BOG men gör rätt mycket för att slippa United om det går :)

Kollade aldrig Avianca, men är väldigt skeptisk till risken att få flyga med deras A330 på en så lång flight.
Nu kanske de kör med B787 och den är väldigt fin!

Du får gärna höra av dig om SCL efter du kommit hem då vi aldrig varit i Chile:)

Kollade aldrig Avianca, men är väldigt skeptisk till risken att få flyga med deras A330 på en så lång flight.
Nu kanske de kör med B787 och den är väldigt fin!

Du får gärna höra av dig om SCL efter du kommit hem då vi aldrig varit i Chile:)

Aldrig varit där heller så det ska bli väldigt intressant :) Ska försöka komma ihåg att ge dig lite info, även om det är en bit bort i tiden.

Från LHR och MAD kör dom sin B787. Verkar som det är A330 från BCN fortfarande dock.
Men det är A330 vidare från BOG till SCL sen, men det kan man kanske stå ut med.

Skicka ett PM med datum om du vill ha hjälp att kolla tillgänglighet på AV så kan jag se om jag kan hjälpa till.
Så kan vi fortsätta eventuellt flygsnack där också om dit/hem och möjligheter så vi håller denna tråden ren.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Thai, Singapore Airlines
Kabinklass: First på Thai, Business på LH & SQ
Avreseort: Göteborg
Destination: Melbourne/Brisbane
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 240,000 poäng för 2 pers pga 2-4-1 voucher
Skatter&avgifter (per person): ca 3,500 SEK
När: Februari 2017
Bokad: Augusti 2016

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, ANA
Kabinklass: Business
Avreseort: Göteborg GOT
Destination: Shanghai PVG
Antal poäng (per person): 150,000 poäng
Skatter&avgifter (per person): 3,060 sek
När: Augusti 2016
Bokad: Juli 2016

Denna bokning är nu ändrad till GOT-MUC-FRA-ICN-PVG-HND-FRA-GOT med FRA-ICN i LH F. ICN-PVG flygs med Asiana. Osäker på hur skatter&avgifter påverkats.

I sista stund bokade jag om min bonusresa som skulle gått idag 15 augusti med ANA via Tokyo och Frankfurt till Göteborg (LH)
Nu ska jag bara ta det riktigt lugnt på Conrad i Manila efter allt flängande de sista 2-3 veckorna
Det blir Bangkok på onsdag med Thai i C.
Sedan dagflyg med Thai i F till Haneda på torsdag.
Sedan Lufthansa F till Frankfurt och efter ett besök i FCT business med Lufthansa till Göteborg
Bonusprogram
: Eurobonus
Flygbolag: Thai, Lufthansa, ANA
Kabinklass: 4 st F och 4 st C
Avreseort: Manila open jaw till Kuala Lumpur
Destination: Göteborg
Antal poäng (per person): 95'000 poäng för 1 pers pga 2-4-1 voucher
Skatter&avgifter (per person): ca 3,500 SEK (ökning med cirka 1500)
När: Augusti 2016 , retur december 2016.
Bokad: länge sedan, ombokad 14 Augusti 2016

Till Göteborg

Till Kuala Lumpur

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen