Jag håller med om att själva museet inte var så spännande, men jag tycker ändå att det är värt ett besök, i alla fall om man är lite nördigt intresserad i Amerikansk historia som jag är =} På något vis kan man känna historiens vingslag när man står bland asiatiska turister som i flock står på X:et mitt i vägen där Kennedy blev skjuten, även fast vägen används flitigt av... bilar =}
I samma veva kan man strosa runt lite i närområdet som jag tyckte hade ganska trevlig arkitektur, om man nu har sådana böjelser.
Austin är väldigt trevligt och med en liten avstickare på vägen ned (eller upp tillbaka) kan man svänga in i Lockhart, som skall vara "BBQ capital of the world" (förmodligen självutnämnt) och käka grillat nötkött i mängder. Tyvärr har det blivit lite för populärt så de välkända restaurangerna har nästan blivit en skolbespisning där man får käket uppslevat plasttalrikar osv.
Har man lust att köra hela vägen ned till San Antonio är det en väldigt trevlig stad och jag tycker att man bör avlägga en visit på The Alamo, beläget mitt i San Antonio, men var där direkt på morgonen, kön kan bli rejäl efter frukost, jag tog frukosten efter besöket (tar inte jättelång tid).