Senaste nytt

Helg i Dallas eller omnejd. Förslag?

Jag var senast på Stockyards ( lite high chaparall varning) så lite tacky var det nog i sann amerikansk anda.
ec4d396db90198561209abb2b87d4423.jpg

Mycket OT, men kan ge inspiration till besök:

Two Texans are sitting on a plane from Dallas and an old Jewish man is sitting between them.

The first Texan says “My name is Roger. I own 250,000 acres. I have 1,000 head of cattle and they call my place The Jolly Roger.
The second Texan says “My name is John. I own 350,000 acres. I have 5,000 head of cattle and they call my place Big John’s."
They both look down at the little old Jewish man who says “My name is Irving and I own only 300 acres."
Roger looks down at him and says “300 Acres? What do you raise?”

“Nothing” says Irving.
“Well then, what do you call it?” asked John.

“Downtown Dallas”.

Förmodligen var det turistbyrån i Dallas som sköt Kennedy för att få en turistattraction
för utöver The Sixth Floor Museum - The Sixth Floor Museum at Dealey PlazaThe Sixth Floor Museum at Dealey Plaza | The Sixth Floor Museum
finns det INGENTING intressant där.

Dra istället till Forth Worth
- se en rodeo Stockyards Rodeo | Every Friday & Saturday at 8pm

- ät Texas BBQ Home - Riscky's (bra, men turistfällevarning)
mer autentiskt är Angelo's BBQ krävs bil

- Vill du se hur man gör pengar (bildligt talat) besök U.S. Bureau of Engraving and Printing - Fort Worth, TX Tours

Sen har vi ju South Fork

Austin är en väldigt trevlig stad, "live music capitol of the world", mitt tips är att isåfall bo på klassiska The Driskill.

Om du skall stanna i Dallas-Fort Worth kan jag rekommendera ett besök på AT&T Stadium (Cowboys Stadium) ute i Arlington. De har rundturer om det inte är något event, det kan jag verkligen rekommendera. Det är väldiga avstånd i Dallas så bil rekommenderas.

South Fork ranch ligger ute i Plano, väldigt nostalgiskt.

Jag har faktiskt aldrig varit i Texas, men de jag känner som varit där rekommenderar detta,

Hill Country travel guide - Wikitravel

som också är vad jag själv skulle se om jag någon gång besökte Texas, i synnerhet om det gäller åka runt med bil en helg och med tanke på att du tänkte dra till Denver på lite "hiking".

Om du är där en helg, så spelas det kanske College Footboll antingen TCU i Fort Worth eller någon match på Cotton Bowl. Har du tur är det Red River Rivalery mellan Univ of Texas och Univ of Oklahoma.

Förmodligen var det turistbyrån i Dallas som sköt Kennedy för att få en turistattraction
för utöver The Sixth Floor Museum - The Sixth Floor Museum at Dealey PlazaThe Sixth Floor Museum at Dealey Plaza | The Sixth Floor Museum
finns det INGENTING intressant där.

Jag håller med om att själva museet inte var så spännande, men jag tycker ändå att det är värt ett besök, i alla fall om man är lite nördigt intresserad i Amerikansk historia som jag är =} På något vis kan man känna historiens vingslag när man står bland asiatiska turister som i flock står på X:et mitt i vägen där Kennedy blev skjuten, även fast vägen används flitigt av... bilar =}

I samma veva kan man strosa runt lite i närområdet som jag tyckte hade ganska trevlig arkitektur, om man nu har sådana böjelser.

Austin är väldigt trevligt och med en liten avstickare på vägen ned (eller upp tillbaka) kan man svänga in i Lockhart, som skall vara "BBQ capital of the world" (förmodligen självutnämnt) och käka grillat nötkött i mängder. Tyvärr har det blivit lite för populärt så de välkända restaurangerna har nästan blivit en skolbespisning där man får käket uppslevat plasttalrikar osv.

Har man lust att köra hela vägen ned till San Antonio är det en väldigt trevlig stad och jag tycker att man bör avlägga en visit på The Alamo, beläget mitt i San Antonio, men var där direkt på morgonen, kön kan bli rejäl efter frukost, jag tog frukosten efter besöket (tar inte jättelång tid).

Jag håller med om att själva museet inte var så spännande, men jag tycker ändå att det är värt ett besök, i alla fall om man är lite nördigt intresserad i Amerikansk historia som jag är =} På något vis kan man känna historiens vingslag när man står bland asiatiska turister som i flock står på X:et mitt i vägen där Kennedy blev skjuten, även fast vägen används flitigt av... bilar =}

I samma veva kan man strosa runt lite i närområdet som jag tyckte hade ganska trevlig arkitektur, om man nu har sådana böjelser.

Austin är väldigt trevligt och med en liten avstickare på vägen ned (eller upp tillbaka) kan man svänga in i Lockhart, som skall vara "BBQ capital of the world" (förmodligen självutnämnt) och käka grillat nötkött i mängder. Tyvärr har det blivit lite för populärt så de välkända restaurangerna har nästan blivit en skolbespisning där man får käket uppslevat plasttalrikar osv.

Har man lust att köra hela vägen ned till San Antonio är det en väldigt trevlig stad och jag tycker att man bör avlägga en visit på The Alamo, beläget mitt i San Antonio, men var där direkt på morgonen, kön kan bli rejäl efter frukost, jag tog frukosten efter besöket (tar inte jättelång tid).

Nu skrev jag ju faktiskt inte att Sixth Floor Museum (inklusive Dealey Plaza) var ointressant, utan
att det var det enda som var intressant i Dallas.

Last edited:
Nu skrev jag ju faktiskt inte att Sixth Floor Museum (inklusive Dealey Plaza) var ointressant, utan
att det var det enda som var intressant i Dallas.

Jag läste inte tillräckligt noga =} Tyvärr tar jobbet lite fokus från BC:andet :p

Att det inte finns så mycket mer i Dallas kan jag nog hålla med om, såvida det inte är hockeysäsong! :D

Toppen