Senaste nytt

Hotels.com Welcome Rewards - erfarenheter

Har kollat in det, ser att folk pratar om det ... men av någon anledning orkar jag liksom inte. Men ja, kanske nu när det blir en rätt stor hotellbokning!

Konstigt att jag orkar skaffa medlemskap på typ ALLA hotellkedjor för vad som i slutänden ofta har rätt lågt monetärt värde, men inte på en sida där man får kick-back i reda pengar.

Jag har tyvärr aldrig fått refunder att fungera för mig genom Hotels.com, och har inte heller brytt mig om att jaga.

Har hittils under 3 år som jag har använt mig av Hotel.com rewards, samlat 13,335kr i återbäring som jag har använt och har 3 bonusnätter till att utnyttja. Har inte gjort några exakta uträkningar, men jag skulle utgå från att detta slår de flesta guld/diamant statusar på de större kedjorna. (loggade 91 hotellnätter via jobb förra året)

Jag har tyvärr aldrig fått refunder att fungera för mig genom Hotels.com, och har inte heller brytt mig om att jaga.

Har hittils under 3 år som jag har använt mig av Hotel.com rewards, samlat 13,335kr i återbäring som jag har använt och har 3 bonusnätter till att utnyttja. Har inte gjort några exakta uträkningar, men jag skulle utgå från att detta slår de flesta guld/diamant statusar på de större kedjorna. (loggade 91 hotellnätter via jobb förra året)
Vilken typ av bokning gör du? Betala på Hotellet eller förbetalning? Har du testat annan refunder sida som typ sas för att se om det funkar för dig där.
Jag har rensat cache och börjat med en "ren" browser för att undvika ev. problem

På ClubCarlson får du ca 3-5K points för bara natten (utan bonuskampanjer) och ett rum kostar ca ca50K-70K för centrala London, Paris etc. För mig, med bonuskampanjer tar det ca 7-8 nätter för en bonusnatt. Hilton och Marriott är lite snålare, eller rättare sagt, de bra hotellen är dyrare.

Jag bokade några nätter igår på hotels.com med reward nights.. idag fick jag ett mail om att jag fått några hundra i återbäring registrerat från refunder... Hade tydligen varit inloggad i bakgrunden eller något utan att märka det... Så det verkar inte vara så omständligt att köra båda varianterna.

På ClubCarlson får du ca 3-5K points för bara natten (utan bonuskampanjer) och ett rum kostar ca ca50K-70K för centrala London, Paris etc. För mig, med bonuskampanjer tar det ca 7-8 nätter för en bonusnatt. Hilton och Marriott är lite snålare, eller rättare sagt, de bra hotellen är dyrare.
Nja det där är ju väldigt relativt och beror ju helt på vad man vad man betalar per natt. Som exempel jag har betalat från 170-4000kr natten för standardrum på olika Clubcarlson hotell. Min högst personliga värdering av CC poäng är att jag som CCC får väldigt ca 20% tillbaka på det jag spenderar på rumspriset när jag bokar via refunder exklusive eventuella CC kampanjer. Dock beror det ju helt och hållet givetvis på hur jag spenderar poängen med :)

Nja det där är ju väldigt relativt och beror ju helt på vad man vad man betalar per natt. Som exempel jag har betalat från 170-4000kr natten för standardrum på olika Clubcarlson hotell. Min högst personliga värdering av CC poäng är att jag som CCC får väldigt ca 20% tillbaka på det jag spenderar på rumspriset när jag bokar via refunder exklusive eventuella CC kampanjer. Dock beror det ju helt och hållet givetvis på hur jag spenderar poängen med :)
Kan bara säga vad jag ser/gör/får. Fast om man bor på billiga ställen så krävs ju betydligt mindre poäng än 50-70k så ekvationen kanske håller iaf.

Bokar sällan via hotels.com eftersom jag använder Accors eminenta prisgaranti. Men nästa år ska jag boka ca 10 nätter i sträck på hotell helt utan bonusprogram. Jag bävar. Det blir upp till bevis för hotels.com och kanske andra sajter också.
Det kommer gå smidigt. Jag har nu ca 30-40 nätter bokade på hotels.com, med Refunder.se, i många olika prisklasser och olika världsdelar. Hittills har jag haft exakt 0% problem, med hotellen, bokningarna, hotels.com och Refunder. Antingen har jag ovanligt mycket tur, bokar inte det som riskerar gå snett, eller också fungerar det helt enkelt bra i det stora hela.

En liten fråga bara från en nybörjare på Hotels.com Membership rewards.
Har några gruppbokningar framöver och kommer ha 3 frinätter totalt att använda.
1 för runt 1100kr, en för 400kr och en för 750kr.
Kan man plocka ut en natt/rum för hela slanten istället för att fördela det hela på 3 nätter, alternativt plocka ut 2 rum för pengen istället?
Jag sitter och kikar på hotell i Miami och vore nice att kunna skyffla in lite pengar från programmet där och eventuellt lägga till några enstaka kronor.

// Johan

En liten fråga bara från en nybörjare på Hotels.com Membership rewards.
Har några gruppbokningar framöver och kommer ha 3 frinätter totalt att använda.
1 för runt 1100kr, en för 400kr och en för 750kr.
Kan man plocka ut en natt/rum för hela slanten istället för att fördela det hela på 3 nätter, alternativt plocka ut 2 rum för pengen istället?
Jag sitter och kikar på hotell i Miami och vore nice att kunna skyffla in lite pengar från programmet där och eventuellt lägga till några enstaka kronor.

// Johan
Nej, är det korta svaret. Du kan bara använda en frinatt per övernattning.

Toppen