Precis, syftade på själva Amex kortbetalningen.Varför skulle det ge mindre poäng? Pant bör registreras som betalmedel och därmed inte påverka antal poäng du får, om du inte syftar på själva poängen som betalning med kortet ger. Jag betalar dock inte med mitt Coop kort på Coop, enbart registrering av poäng.
Jag hade samlat burkar från Weekend festivalen så det var 100.000kr i pantkvitto....Jösses. Hur mycket var pantkvittot på? 20 kronor? I så fall så kan du eventuellt ha gått miste om två Eurobonuspoäng från COOP-kortet samt fyra från ett förmodat AMEX. Hoppas att det inte inte är de poängen som saknas till den framtida drömresan. Kämpa.
Som du köpte en massa blöjor för, så att du fick en massa poäng i liberoklubben som du senare kan växla in till väldigt många legogubbar...Precis, syftade på själva Amex kortbetalningen.
Jag hade samlat burkar från Weekend festivalen så det var 100.000kr i pantkvitto....
Jag ringde Coop och angående detta. Kundtjänst menade att i ditt exempel så måste man betala ränta på de 5000 kronorna. Man måste alltid ha plus på kontot för att inte bli debiterad ränta när man tar ut i bankomat.Man behöver inte ha plus på kontot för att kunna ta ut pengar. Huvudsaken (för att undvika ränta) är att man inte tar ut mer än man har förskottsinbetalat. Köp beräknas däremot som vanligt och belastar din kredit för nästa räkning.
Alltså: har jag handlat för 10,000:-, sätter in 5,000:- i SEK och tar ut motsvarande i utländsk valuta och sen handlar för 10,000:- till så kommer nästa räkning att vara på 20,000:- och utan att ränta utgår.
Det stämmer inte. Har själv gjort så flera gånger.Jag ringde Coop och angående detta. Kundtjänst menade att i ditt exempel så måste man betala ränta på de 5000 kronorna. Man måste alltid ha plus på kontot för att inte bli debiterad ränta när man tar ut i bankomat.
+1Det stämmer inte. Har själv gjort så flera gånger.
Vad kundtjänst medveten om att ni diskuterade uttag kontra köp?
En annan lösning om möjlighet finns är att ta ut pengar på ICA i samband med att handlar mat. Mig veterligen så behövs ingen ränta betalas. I övrigt är min uppfattning också att man ska ha plussaldo för att slippa ränta vid uttag från bankomaten. Man slipper även ränta ifall man fyller på kontot senast dagen efter då uttaget inte hunnit blivit bekräftat tills dess.
Man får väl bara ta ut 200 kr på ica nu för tiden. Dock så ser man det är ett köp som du har tagit ut kontanter oxå om de vill, men det fungerar. Andra "livsmedelsbutiker" har högre belopp man kan ta ut.