Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

@Thornado För ungefär samma belopp kan du comfort-uppgradera dig på plats. Om det finns platser kvar dvs.

Jo, jag har inte gett upp hoppet än. Nästa steg är att sitta och stirra på inboxen och vänta på ett Courtesy Upgrade-mail, och sista utväg blir att försöka uppgradera på Arlanda (troligtvis med poäng isf).
Det faktum att tillgängligheten är "C0 D0 Z0 R0 J0 Y0 S0 B0 P0 A0 E0 M0 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0" är ju dock inte extremt lovande. Stor risk att det verkligen inte finns någon ledig plats i business. Mitt hopp står väl till att det blir någon ledig plats där och att Go/Plus är hårt överbokade så att de behöver OpUp:a mig.

Jo, jag har inte gett upp hoppet än. Nästa steg är att sitta och stirra på inboxen och vänta på ett Courtesy Upgrade-mail, och sista utväg blir att försöka uppgradera på Arlanda (troligtvis med poäng isf).
Det faktum att tillgängligheten är "C0 D0 Z0 R0 J0 Y0 S0 B0 P0 A0 E0 M0 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0" är ju dock inte extremt lovande. Stor risk att det verkligen inte finns någon ledig plats i business. Mitt hopp står väl till att det blir någon ledig plats där och att Go/Plus är hårt överbokade så att de behöver OpUp:a mig.
Tre blockade platser i Business-kabinen, tror att det kan indikera kommande CU's eller Plusgrades.
Utöver det tio platser som inte är upptagna...

Jo, jag har inte gett upp hoppet än

Bingo!
Plingade till i telefonen imorse att det var dags för incheckning, och när jag gjorde det så kunde jag välja plats i business-kabinen. Inget mail om CU heller, så kan ju hoppas att detta var en gammal hederlig OpUp så att jag fortfarande kan få CU på nästa resa. Jag antar att det är sådana här tillfällen som man får vara glad över att systemen som SAS använder för olika saker inte pratar så bra med varandra. Känns ju inte optimalt för SAS ekonomi att neka mig uppgradering när jag är villig att betala för det för att sen 12 timmar senare uppgradera mig gratis...

Edit: Tack @palmen för flytt till denna tråd. Jag började få dåligt samvete för att diskussionen kring min plusgrade-rapport blev för mycket OT för rapporttråden.

Last edited:
Bingo!
Plingade till i telefonen imorse att det var dags för incheckning, och när jag gjorde det så kunde jag välja plats i business-kabinen. Inget mail om CU heller, så kan ju hoppas att detta var en gammal hederlig OpUp så att jag fortfarande kan få CU på nästa resa. Jag antar att det är sådana här tillfällen som man får vara glad över att systemen som SAS använder för olika saker inte pratar så bra med varandra. Känns ju inte optimalt för SAS ekonomi att neka mig uppgradering när jag är villig att betala för det för att sen 12 timmar senare uppgradera mig gratis...
Det där har ju diskuterats många gånger. Nu är du en ännu gladare SAS-kund när du fick det gratis och i långa loppet kanske det genererar mer pengar till SAS än om de tagit din plusgrade.

Kollade mina flyg mellan Köpenhamn och Narita i oktober

Minsta valbara för Go -> Plus: 1.800 kr / 10.000 EB
Minsta valbara för Go -> Business: 5.800 kr / 35.000 EB

Samma för Arlanda - Hongkong i september och Köpenhamn - Tokyo i december.
Plus känns mer... värt? Vill minnas att det låg på runt 1400/3800 när jag uppgraderade i maj.
Säsongsberoende enligt vad som skrivits tidigare i tråden iaf!

Kollade mina flyg mellan Köpenhamn och Narita i oktober

Minsta valbara för Go -> Plus: 1.800 kr / 10.000 EB
Minsta valbara för Go -> Business: 5.800 kr / 35.000 EB
Vilken valuta är det?

För mina kommande flighter:

Köpenhamn - Shanghai i augusti
Minsta valbara för Go -> Plus 1,000 SEK
Minsta valbara för Go -> Business 3,500 SEK

Hong Kong - Stockholm i september
Minsta valbara för Go -> Plus 1,800 SEK
Minsta valbara för Go -> Business 5,800 SEK

Stockholm - Hong Kong i december