Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Budgetresenär är du helt 100 på att Singapore är destination?

Förmodligen är inte Singapore det i bokningen.

Jag har varit med om något liknande själv där destinationen var en plats jag bara stannade några timmar medan en stop over var där jag var i flera dagar. Det var med US Airways så regelverket är annorlunda men gissningsvis är det vad som hänt här också.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Swiss, Lufthansa, ANA, Singapore Airlines, Thai
Kabinklass: Businessclass och förstaklass
Avreseort: Zurich
Destination: Singapore
Hemreseort: Köpenhamn
Enkelresa, tur&retur eller open-jaw: Open-jaw
Antal poäng (per person): 95000 (2-4-1 voucher)
Skatter&avgifter (per person): Först drogs 3691 SEK. När segment 7 ändrades till förstaklass blev jag lovad 399 SEK tillbaka. På mitt senaste kvitto står det 3688 SEK. SAS IT i farten igen, månntro?
När: augusti 2016
Bokad: augusti 2016

1. Dag 1 Zurich-Frankfurt 12:10-13:15 LX1072 AVRO RJ100 Businessclass
2. Dag 1 Frankfurt-Tokyo (HND) 18:05-12:15 LH716 Boeing 747-8I Förstaklass
3. Dag 2 Tokyo (NRT)-Singapore 18:05-00:15 NH801 Boeing 777-300ER Förstaklass

4. Dag 5 Singapore-Jakarta 07:40-08:25 SQ952 Boeing 777-300 Förstaklass
5. Dag 5 Jakarta-Bangkok (BKK) 12:35-16:05 TG434 Airbus A330 Businessclass
6. Dag 6 Bangkok (BKK)-Tokyo (HND) 13:00-21:10 TG660 Boeing 747 Förstaklass
7. Dag 7 Tokyo (HND)-Frankfurt 14:05-18:45 LH717 Boeing 747-8I Förstaklass
8. Dag 7 Frankfurt-Köpenhamn 21:50-23:10 LH832 Airbus A319 Businessclass

Jag blev lite besviken :) på min förra bonusresa (www.businessclass.se/forum/posts/473693) eftersom jag bara fick in 4 förstaklassegment på den, så jag tänkte att jag får boka en ny bättre resa. Tyvärr lyckades jag inte få något segment med Asiana, men jag får trösta mig med att jag får prova Thais och Swiss förstaklasslounger och det blir 2 segment med Lufthansa förstaklass och lika många besök i First Class Terminal. Bokningsprocessen var relativt smärtfri, det enda problemet var att telefonisten började gnälla "not possible, double open-jaw..." när jag läste upp min önskade itinerary, men datorn räknade ut 95 000 poäng på första försöket. Till min förvåning fanns det lediga platser på segment 8 fastän att jag inte hittade några med varken ANA Tool eller United.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Grattis!
Limo på FRA, 2x LH F, 1x NH och SQ F, TG's F lounge och mycket tid på FCT.
Den perfekta bokning enligt mig :):)

Varför är det dubbel open jaw? Jag får inte ihop var det skulle vara, men kanske lite trött på kvällskvisten...
Måste läst snett, bara open jaw på avreseorten. 3+5 ska ju dock inte gå säger dom, backtrackingen på SIN-CGK-BKK är ju tveksam men tydligen ok enligt systemet. Om det nu är SIN som är destinationen om inte agenten gjort något fel.

Måste läst snett, bara open jaw på avreseorten. 3+5 ska ju dock inte gå säger dom, backtrackingen på SIN-CGK-BKK är ju tveksam men tydligen ok enligt systemet. Om det nu är SIN som är destinationen om inte agenten gjort något fel.

Jag har 5+3 på kommande bokning till NZ.
Ut:
GOT-FRA
FRA-BKK
BKK-SYD
SYD-AKL
AKL-WLG

Open Jaw
In:
BNE-BKK
BKK-MUC
MUC-GOT

Min mor har samma routing men bokade en månad senare.
Däremot så var agenten (Kristina) lite skeptisk till den från början och sa att det inte kommer gå men sen trixade hon lite och sa att " jo,det går visst. Fel av mig").

Last edited:
Jag har 5+3 på kommande bokning till NZ.
Ut:
GOT-FRA
FRA-BKK
BKK-SYD
SYD-AKL
AKL-WLG

Stopover 21 dygn
In:
BNE-BKK
BKK-MUC
MUC-GOT

Min mor har samma routing men bokade en månad senare.
Däremot så var agenten (Kristina) lite skeptisk till den från början och sa att det inte kommer gå men sen trixade hon lite och sa att " jo,det går visst. Fel av mig").
Vänligen använd rätt ord. :)
Det är ingen Stopover, det är Open Jaw mellan Wellington och Brisbane.
Du vet själv att stopover är inte tillåten på Star Alliance award med SAS EuroBonus poäng.

Vänligen använd rätt ord. :)
Det är ingen Stopover, det är Open Jaw mellan Wellington och Brisbane.
Du vet själv att stopover är inte tillåten på Star Alliance award med SAS EuroBonus poäng.
Klart jag vet!
Satt och valde mellan layover och stopover länge innan jag tog beslutet ..:confused:

Detta har varit den jobbigaste dagen i mitt liv hittills därav min förvirring ...:/

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen