D
Deleted member 4140
Guest
Hade jag blivit av med min plånbok så hade "ägarbeviset" varit kvar i plånboken. Så jag har ingen aning om hur jag ska kunna visa upp det..
När vart det nämnt att försäkringsbolaget har med stölden att göra?Jag förstår att det är surt att förlora 5000 kronor. Däremot så är det ju inte ok att säga att det är pga försäkringsbolagets inkompetens detta sker. Trådskaparen uppfyller inte alla villkor (i detta fall visa upp ägarbevis). Man måste också visa upp polisanmälan, har man inte gjort polisanmälan är det ens egna fel, inte försäkringsbolagets fel.
Precis!Svårt det där, men kanske inte så konstigt. Jag hade själ tyckt det var precis lika knepigt om jag bara kunde ringa in och berätta jag blivit av med 5000kr som jag inte kan redovisa för att jag har ens. Men jag förstår att man blir irriterad när det händer.![]()
? Nu förstår jag inte vad du menar. Du tycker trådskaparen skall stå på sig och att handläggarna är inkompetenta. Det tyder på att du tycker det är försäkringsbolaget som gör fel, rätta mig om jag har fel.När vart det nämnt att försäkringsbolaget har med stölden att göra?
Utan att lägga mig i försäkringsdiskussionen så funderar jag lite på varför man har så mycket kontanter i plånboken...oavsett resmål!
Vadå? Hur har du tänkt att när man ska bjuda in kunderna/leverantörerna till lokal japask/kinesisk retaurang/bar som tar emot endast kontanter?Utan att lägga mig i försäkringsdiskussionen så funderar jag lite på varför man har så mycket kontanter i plånboken...oavsett resmål!
Jag har väl haft stor tur men mig har de hjälpt mycket bra och har varit på gränsen till generösa i tolkningarna där jag har behövt ( har Elite ) eller assisterat andra i försäkringsfallMen bra att ytterligare en klagat till Amex, för större inkompetens i sveriges försäkringsbranch än damerna på Solid existerar nog inte....