Senaste nytt

Väldigt besviken på Solid

Svårt det där, men kanske inte så konstigt. Jag hade själ tyckt det var precis lika knepigt om jag bara kunde ringa in och berätta jag blivit av med 5000kr som jag inte kan redovisa för att jag har ens. Men jag förstår att man blir irriterad när det händer. :)

Jag förstår att det är surt att förlora 5000 kronor. Däremot så är det ju inte ok att säga att det är pga försäkringsbolagets inkompetens detta sker. Trådskaparen uppfyller inte alla villkor (i detta fall visa upp ägarbevis). Man måste också visa upp polisanmälan, har man inte gjort polisanmälan är det ens egna fel, inte försäkringsbolagets fel.
När vart det nämnt att försäkringsbolaget har med stölden att göra?

När vart det nämnt att försäkringsbolaget har med stölden att göra?
? Nu förstår jag inte vad du menar. Du tycker trådskaparen skall stå på sig och att handläggarna är inkompetenta. Det tyder på att du tycker det är försäkringsbolaget som gör fel, rätta mig om jag har fel.

De 5000 jag säger trådskaparen förlorar är alltså det som försäkringen skulle ersatt. Stölden var ju på 900 usd.

Utan att lägga mig i försäkringsdiskussionen så funderar jag lite på varför man har så mycket kontanter i plånboken...oavsett resmål!

För att du är i exempelvis Tyskland eller Österrike och skall bjuda några på middag eller lunch och så måste sällskapet åka taxi till restaurangen. :)

Utan att lägga mig i försäkringsdiskussionen så funderar jag lite på varför man har så mycket kontanter i plånboken...oavsett resmål!
Vadå? Hur har du tänkt att när man ska bjuda in kunderna/leverantörerna till lokal japask/kinesisk retaurang/bar som tar emot endast kontanter?

En gång slutade en barrunda med kunden i Ginza i Tokyo med ca 250.000 JPY (c 21.000 SEK) på en natt och menar du att jag ska välja en bar som tar emot kort trots att kunden som väljer vilken bar de vill gå till?

Men bra att ytterligare en klagat till Amex, för större inkompetens i sveriges försäkringsbranch än damerna på Solid existerar nog inte....
Jag har väl haft stor tur men mig har de hjälpt mycket bra och har varit på gränsen till generösa i tolkningarna där jag har behövt ( har Elite ) eller assisterat andra i försäkringsfall

@Avgeek
Vad säger din hemförsäkring ?
Är väl inte precis ovanligt det du beskriver. Att man inte kan uppvisa något "ägarbevis" för sin valuta. Och att man faktiskt kan ha en hel del liggande hemma och skräpa i perioder. Upptäckte själv inför europaresa att jag nästan hade en tusing i danska mynt liggande på en massa olika ställen.
Dessutom. Hur många gånger händer det att bankomater haft slut på kvittopapper.

Du får meddela hur det slutar

Toppen