Senaste nytt

Problem när man lämnar ITA Matrix resultat till resebyrån, hur gör ni?

Vågar man boka en resa med orbitz?
Jag hittade en biljett med ita matrix som bara är bokningsbar med orbitz ( bolag qatar ) andra typ hipmunk hittar inte rätt bokningsklass.

Har bokat via orbitz ett par gånger och jag har varit mer än nöjd, bra service i chatten där de kan lösa diverse problem. Är inte säker men visst borde det vara samma ägare som till mrjet?

Nu ju gick ju inte resan boka på grund av Married Segments, trodde det var bara Swiss/Turkish som hade Married Segment. Funderade ju på om det var en mistake fare.

DXB-DOH-AMS låg på ca 5500 för 2 för en enkelresa.
När resebyråer inte hittade platser i economy & Qatars hemsida bara visade biljetter som var mycket dyrare och annan routing. Det hela kändes lite för bra för att vara sant.

Last edited:
Var dock medveten om att den där siten bara är en sökmotor. I slutändan verkar man hamna hos de stora drakarna.
Currently supporting Priceline, Orbitz, CheapOair, American Airlines, Delta, and Alaska Airlines
Vilket givetvis medför sedvanliga problem.

Förra veckan hade tex Expedia bokat om mig utan att tala om det för mig vilket ledde till ganska mycket förvirring och incheckningsproblem när vi skulle till Azorerna. I just det fallet var det en väl avvägd risk att boka genom resebyrå, men det var också en bra påminnelse om varför man inte ska göra det om det går att undvika.

Last edited:
Toppen