Jag kör hotellnamnetVisa bifogad bild 52655
Detta var helt nytt i ESTA-ansökan för mig. Hittar ingen hjälpinformation kring avsnittet heller.
Vad tusan ska jag skriva här?
Hotellnamnet? En fysisk person har jag ju inte att ange.
Det kom väl nya regler tidigare i år som bland annat sade att om man just hade resor till tex Syrien, Irak osv, så gäller inte visa waiver och därmed esta, utan man måste söka vanligt visum.Kan ett antal Irakresor vara skäl att bli nekad ESTA ?
Kollegans bror råkade precis ut för detta och funderar över varför. Enda han kan komma på är dessa Irakresor.
Då är det med säkerhet det som spökar.Det kom väl nya regler tidigare i år som bland annat sade att om man just hade resor till tex Syrien, Irak osv, så gäller inte visa waiver och därmed esta, utan man måste söka vanligt visum.
Försökte du att resa med en enkelbiljett till USA?Misslyckades med att checka in på Lufthansa idag. Trots att jag angav att jag har gilitgt ESTA vilket jag dessutom dubbelkollade fick jag svaret "Visa is needed". Någon annan som har haft samma problem nyligen? Tänkte att det kanske har med de nya reglerna om att man inte får ha varit i iran, irakt etc men det har jag inte varit.
Försökte du att resa med en enkelbiljett till USA?