Senaste nytt

Snart kommer SAS nya långlinjer - vilka destinationer blir det?

DSU

Ny medlem
Hej alla! Hjälp mig nu, jag som läser era inlägg men inte har kollen som ni. När lanserar SAS nya långlinjer? Är det samtidigt som de nya A350 kommer eller finns det andra spekulationer?
 

ARNBER

Medlem
Hej alla! Hjälp mig nu, jag som läser era inlägg men inte har kollen som ni. När lanserar SAS nya långlinjer? Är det samtidigt som de nya A350 kommer eller finns det andra spekulationer?

Hej DSU välkommen till forumet! Just nu bygger hela diskussion bara pa rykten och kunskap av många kunniga medlemmar. Så vitt vi vet finns det inga officiella planer från SAS att lansera nya långlinjer i dagsläget
 

Smuffe

Medlem
Hej @DSU och välkommen!

Just som @ARNBER skriver så är den här tråden full utav rykten. Vissa mer sannolika än andra såsom när SAS har nämnt möjliga framtida destinationer så snillar vi och spekulerar i hur statistiken ser ut på dessa möjliga destinationer.
Några av oss knåpar och tar reda på hur stor sannolikheten ser ut för att det skulle kunna bli verklighet och så håller vi på.

Forumet i övrigt är full utav kunskap så mycket lärorikt finns att hämta, exempelvis i trådarna som handlar om EC261/2004 - Lagen om passagerares rättigheter, tips om resor till bra priser och annat matnyttigt i djungeln utav frequent flyer miles eller olika hotell m.m.

Men så är de flesta av oss som har hittat hit av olika anledningar lite nördar så det är kul med trådar som den här där snillarna spekulerar. :D
Jag menar, 26 sidor enbart baserat på rykten och spekulationer...

Hur som helst, hoppas att du ska trivas här!
Trevlig kväll!
 

Wyll

Medlem
Vi har haft en hel del spekulationsstrådar om eventuella SAS long haul linjer förut.
Hong Kong blev verklighet.

Ja och LA nämndes också såg jag. Måste ju bli mer destinationer nu när fler plan kommer.
Personligen hade det varit kul med Bangkok så man kan flyga SAS business med bra poäng pris för Kidsen.
 

Dr. Miles

Expert
Ja och LA nämndes också såg jag. Måste ju bli mer destinationer nu när fler plan kommer.
Personligen hade det varit kul med Bangkok så man kan flyga SAS business med bra poäng pris för Kidsen.
Det lär nog inte hända om SAS ledning har ekonomisk sinne.
Andra flygbolag har avskaffat First class till Bangkok så det är inte en linje där man tjänar stora pengar med premium passagerare.
(Från Europa är endast SWISS som har First class dit, tror jag)

THAI flyger dagligen till alla tre SAS hubbar och även Norwegian flyger till Bankok från alla tre SAS hubbar även om de inte flyger dagligen.
Utöver det flyger THAI triangel via Phuket både från Köpenhamn och Stockholm.
De två flygbolagen har helt annan kostnadsnivå än SAS har.

Det som du och jag vill ha och om det är ekonomiskt för SAS är två olika saker.
Någon skrev Stockholm-Honolulu som önskemål i tidigare trådar, men jag är ganska säker på att det inte kommer att hända inom närmaste åren.
 

JohanA

Medlem
Ja och LA nämndes också såg jag. Måste ju bli mer destinationer nu när fler plan kommer.
Personligen hade det varit kul med Bangkok så man kan flyga SAS business med bra poäng pris för Kidsen.
Behöver inte bli fler destinationer. Kan likväl bli ökad frekvens på befintliga. Är ett otyg för affärsresenärer om det inte finns avgångar varje dag.
 
Det lär nog inte hända om SAS ledning har ekonomisk sinne.
Andra flygbolag har avskaffat First class till Bangkok så det är inte en linje där man tjänar stora pengar med premium passagerare.
(Från Europa är endast SWISS som har First class dit, tror jag)

THAI flyger dagligen till alla tre SAS hubbar och även Norwegian flyger till Bankok från alla tre SAS hubbar även om de inte flyger dagligen.
Utöver det flyger THAI triangel via Phuket både från Köpenhamn och Stockholm.
De två flygbolagen har helt annan kostnadsnivå än SAS har.

Det som du och jag vill ha och om det är ekonomiskt för SAS är två olika saker.
Någon skrev Stockholm-Honolulu som önskemål i tidigare trådar, men jag är ganska säker på att det inte kommer att hända inom närmaste åren.
Är det bara pax dom genererar vinst?
Hur mkt kan man dra in på frakt?
Fler och fler bolag lämnar kina och är den regionen ett alt?
Eller är frakten bara peanuts i sammanhanget?
 
Toppen