Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Jag kollar precis på en bokning till Hong Kong i december och där är lägsta bud 190 Euro eller 1800 SEK från Go till Plus.
Från Go till Business är 5800 SEK lägsta bud.:(

Nja jag vet inte det, om en go biljett kostat 3-5k och 2x uppg till c blir 12k plus ev anslutningsflyg kanske 1k till blir ju tot 15-18k för en c biljett. Kan man ju hitta till kampanj/ordinarie med annat bolag om man är ute i god tid.
Ja exakt, så varför ska SAS vara billigare än konkurrenternas kampanjpriser?

Ja exakt, så varför ska SAS vara billigare än konkurrenternas kampanjpriser?
Fast det här handlar ju om sista minuten biljetter. Att en stol fylls för 3500kr är bättre än att den är tom. När minimipriset nästan dubblas är det ej säkert att intäkterna kommer öka.

Fast det här handlar ju om sista minuten biljetter. Att en stol fylls för 3500kr är bättre än att den är tom. När minimipriset nästan dubblas är det ej säkert att intäkterna kommer öka.
Sista minuten säljs vid gate och/eller genom uppgradering vid gate. PlusGrade är inte samma sak. Och jag tror att man gör det lite för enkelt för sig genom att säga att 3500 kronor är bättre än ingenting - det handlar om så mkt mer. Det kan ju rent faktiskt vara bättre för bolaget i det långa loppet att ge en gratis uppgradering till en EBD än att bevilja en PlusGrade. Bara några sena kvällstankar från min sida.

Toppen