Välkommen vet jag inte om den är men inte helt förvånad.Välkommen justering av priserna, SAS måste ju täcka sina kostnader.
Han kanske har aktieägare-hatten på sig....Välkommen vet jag inte om den är...
Nej men realistisk syn på det hela.Han kanske har aktieägare-hatten på sig....![]()
Nja jag vet inte det, om en go biljett kostat 3-5k och 2x uppg till c blir 12k plus ev anslutningsflyg kanske 1k till blir ju tot 15-18k för en c biljett. Kan man ju hitta till kampanj/ordinarie med annat bolag om man är ute i god tid.Nej men realistisk syn på det hela.
Ja exakt, så varför ska SAS vara billigare än konkurrenternas kampanjpriser?Nja jag vet inte det, om en go biljett kostat 3-5k och 2x uppg till c blir 12k plus ev anslutningsflyg kanske 1k till blir ju tot 15-18k för en c biljett. Kan man ju hitta till kampanj/ordinarie med annat bolag om man är ute i god tid.
Fast det här handlar ju om sista minuten biljetter. Att en stol fylls för 3500kr är bättre än att den är tom. När minimipriset nästan dubblas är det ej säkert att intäkterna kommer öka.Ja exakt, så varför ska SAS vara billigare än konkurrenternas kampanjpriser?
Sista minuten säljs vid gate och/eller genom uppgradering vid gate. PlusGrade är inte samma sak. Och jag tror att man gör det lite för enkelt för sig genom att säga att 3500 kronor är bättre än ingenting - det handlar om så mkt mer. Det kan ju rent faktiskt vara bättre för bolaget i det långa loppet att ge en gratis uppgradering till en EBD än att bevilja en PlusGrade. Bara några sena kvällstankar från min sida.Fast det här handlar ju om sista minuten biljetter. Att en stol fylls för 3500kr är bättre än att den är tom. När minimipriset nästan dubblas är det ej säkert att intäkterna kommer öka.