Senaste nytt

Jag ska flyga ihop ett Eurbonus Guld

Kompisen som jag gav ett guldkort, tyckte det var trevligt att flyga, fick blodad tand, flög snabbt in ett guld på segment, fortsatte och nu är han diamond och har ca 110 segment med 3 månader kvar på sin kvalifikationsperiod.... snacka om att nöta säte... Är inte avundsjuk :)
Flickvännen hans tog sitt guld på segment i bara farten så visst går det men det kräver en del.

Föreslog att det är nog bekvämare att kvalificera på poäng.. men han lyssnade inte. Men tydligen ska nästa kvalificering göras på poäng...

Så mitt tips är att ta det på poäng, det går ju att välja hur många flygningar man vill göra för att skrapa ihop guldet.
bara någon enstaka dyr eller lagom många billiga.

Med den resebudgeten per månad kan du väl nästan lika bra köpa ett travel pass och åka på i Plus. Då kan du även maxa ut poäng etc när du ska nöta nedsuttna 737 säten....

Själv kämpar jag i arbetet att minska nötandet av nedsuttna 737 säten med SAS så gott man kan. Går som vanligt sisådär eftersom det brukar sluta med ännu ett år av EBD med tillhörande "gratis" smooties eller öl där man ändå i brist på igenkänning måste vifta med kortet.

Toppen