Senaste nytt

Idag händer det! Första resan i Plus

Ja, tyvärr fanns det inte så många alternativ.

Tack! :) Loungen är full nu, men verkar mest vara charterpassagerare så jag tror att de försvinner när spanien-kärrorna går om en halvtimme.
Men hur lyckas du komma upp i etthundrafemtiotusen poäng för en resa t/r Stockholm? Även i Plus Full Flex tur och retur kommer jag bara upp i 70 000 :p Ja, jag misstänker att det är ett skrivfel :D
Full flex.JPG

Förlåt för min petighet, men det verkar som att du haft en trevlig resa i alla fall ;):D

Edit: Hittade för 100 000 poäng nu. Förlåt igen :)

Last edited:
Men hur lyckas du komma upp i etthundrafemtiotusen poäng för en resa t/r Stockholm? Även i Plus Full Flex tur och retur kommer jag bara upp i 70 000 :p Ja, jag misstänker att det är ett skrivfel :D
Förlåt för min petighet, men det verkar som att du haft en trevlig resa i alla fall ;):D

Edit: Hittade för 100 000 poäng nu. Förlåt igen :)

Whoops, såg att det hade smugit sig in en nolla för mycket i mitt första inlägg. Dessutom läste jag inte ditt citat i frågan när jag kommenterade att det var nödvändigt den här gången :p 15 000 ska det förstås vara (10 000 för utresa i Plus och 5000 för hemresa i Go). Förstår att förvirringen var total med 150k :D

Last edited:
Så här ungefär ett dygn senare, har du hunnit smälta och sortera alla intryck? Skulle du våga dig på en sammanfattning av äventyret, vad överraskade dig mest positivt, vad levde kanske inte helt upp till dina modesta förväntningar, etc...? En nyckelfråga - skulle du göra det igen om du fick möjlighet...?

Så här ungefär ett dygn senare, har du hunnit smälta och sortera alla intryck? Skulle du våga dig på en sammanfattning av äventyret, vad överraskade dig mest positivt, vad levde kanske inte helt upp till dina modesta förväntningar, etc...? En nyckelfråga - skulle du göra det igen om du fick möjlighet...?

Se inlägg 76: Idag händer det! Första resan i Plus | Sida 8 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Om det bara kostade två hundra extra per enkelväg skulle jag kunna tänka mig att göra det. Men i övrigt känns Plus-upplevelsen på en timmes inrikes-flygning som ganska medioker. Om några veckor flygar jag i Plus på en tre timmars charterflygning, ska bli spännande att se hur det blir.

Ja, som när man får charter-börje i stolen bakom, som är onykter redan när han kliver på (flight kl06:05) och han ska maximera att han minsann kostat på sig sas "businessclass", snabbt beställer in fyra whiskey så snart serveringen kommer igång och sedan sitter och rycker i sätet där man själv sitter... Absolut en ståndsmässig upplevelse... :)

Första Plus-flygningen över. Skrikande barn, supertrevlig crew (som dessutom gav mig en SAS-tagg! se nedan) och en effektiv flygning. Räknade ut att jag drack/åt för 130 spänn ex. Alkohol... är lite besviken, trodde jag skulle kunna klämma det tiodubbla

En s.k. Fresh Bite - liten, lagom och god!
54e0bdeb287393990fa63bb0a511fae4.jpg

bdb54278f69662bd661a26e69558a90c.jpg

Bonus:
d974e62ea893b20d2de06e529a1490a0.jpg
Hur lyckades du få sas taggen? Har aldrig fått någon... Reser onekligen för lite plus inom Sverige.

Toppen