Senaste nytt

ANA business vs Asiana First

Jag har gjort en tabbe, jag syftade på Asiana First Suite Class. Kan man boka detta med Eurobonus och i så fall vilka sträckor?
Minns jag rätt så finns de på A380 och de flygs mellan Sydkorea och USA.

Ska gå att boka med EB så vitt jag vet.

• Gilla
Reactions: Gus
Jag har gjort en tabbe, jag syftade på Asiana First Suite Class. Kan man boka detta med Eurobonus och i så fall vilka sträckor?
De flyger 380 mellan ICN och BKK på kvällsavgången men med C service i F svit.
Kan inte bokas innan incheckning tyvärr utan du måste seata dig själv på upper deck.

• Gilla
Reactions: Gus
De flyger 380 mellan ICN och BKK på kvällsavgången men med C service i F svit.
Kan inte bokas innan incheckning tyvärr utan du måste seata dig själv på upper deck.

Det är inte helt säkert att F-kabinen är öppen på alla avgångar dock. När jag flög denna i April var det helt stängt i F så det gick bara att sitta i C.

Lånar tråden lite! Om man väljer mellan United First och ANA Business mellan Tokyo och Honolulu. Vad skulle ni föredra?

Lånar tråden lite! Om man väljer mellan United First och ANA Business mellan Tokyo och Honolulu. Vad skulle ni föredra?
Jag har åkt båda trivdes bättre med United First från HNL till NRT nu i veckan än ANA i C från NRT-HNL.
Åkte på dagen med United ingen speciell lounge i HNL men gillade säte och maten.

Flög ANA Business Staggered på 787-8 för tre veckor sedan. Bra produkt, både mat, viner och hårdvara. Riktigt bra viner för att vara Business Class, och maten från Narita var top notch. Servicen var dock något reserverad, och besättningen kändes frånvarande. Överlag en mycket bra produkt, men inte på samma nivå som en First produkt. Skulle nog valt Asiana First.

Toppen