Senaste nytt

Linköpingstråden

SK1894 flygs ikväll av en CRJ900ER! Måtte detta förbli standard (vanligtvis ATR).

7a5a96282b73f253aa7c9e5f1fe27cd0.jpg

Det var CRJ imorse som jag åkte på med. Absolut kaos med sittplatser eftersom plus är längst bak i ATR och längst fram i CRJ. Fint att kunna sitta vid nödutgången :)
De sade att Cimber hade kommit in sista minuten med CRJ eftersom gårdagens flyg ställdes in?

I torsdags var det premiär för de årliga sommarturerna med Czech Airlines från/till Prag via Växjö på torsdagar och söndagar. LPI:s eminenta VD Camilla låter hälsa att det är riktigt bra bokat. Flygplatsen går på högvarv. Kul!

Tyvärr har LPI problem med att F24 ibland visar att avgångar är inställda eller att ankomster visas som diverted till NRK fast det inte stämmer. Tex idag ser Czech:s avgång ut att va inställd men det är falskt enligt Camilla. Dom jobbar på att utreda varför.

Jag tycker inte man skall använda F24 när det gäller att söka denna typ av information. Då skall man använda flygbolagens hemsida eller flygplatsens. Jag tillhör de som inte helt litar på F24, men det är mest en yrkessjukdom som gör att jag alltid kritiskt granskar den information som finns på F24. När det gäller flygningar till LPI så tappas nästan alla inflygningar mot flygplatsen bort ca 5-10 km före banan, så lågtäckningen runt LPI är inte bra eller tillförlitlig.

Då förstår du hur bra det var på den tiden man kunde åka SAS hela vägen NRK-CPH -Malmö (Bulltofta/Sturup/Malmö hamn). Utrikes hela vägen samt att man fick handla taxfree på både utresa och hemresa. Fyra turer om dagen mellan NRK och CPH med "riktiga" flygplan, MD80 och bra mat och dryck på både flyg och svävare. Alltid fyra segment i C klass, blev snabbt guldkort.

Visst var det bättre förr!

PerrasMotorNostalgi: SAS svävare och katamaraner

Det var tider det.
Eller Karlstad-Stockholm-Köpenhamn-Malmö.
Och någon gång blev jag routad via Gävle när jag flög till Huddik :)

Förstår att biljetterna låg på en 6 papp

En resa på 2,5 tim, i de fall det är non stop, är ingen höjdare i ett propp plan. Då tar jag t o m hellre Rajjan från Skavsta.

Kollade på lite resor inför vintern precis och märkte att SK1894, från och med 30 oktober, har ändrad avgångstid på söndagar. Den kommer nu att avgå 20:50.

Antar att det är vintertidtabellen som går igång då - Men såhär har det väl inte varit tidigare, om jag kan minnas rätt?

Nej du har helt rätt :)
Tidigare varit samma tider var dag, utom lördagar då inga sas plan går på rutten.

Kollade på lite resor inför vintern precis och märkte att SK1894, från och med 30 oktober, har ändrad avgångstid på söndagar. Den kommer nu att avgå 20:50.

Antar att det är vintertidtabellen som går igång då - Men såhär har det väl inte varit tidigare, om jag kan minnas rätt?

Toppen