Senaste nytt

Plusgrade: Rapportera dina bud

Fick nyss (26 timmar före avgång )sms om möjligheten att uppgradera vid check-in på CPH för 1999 DKK. Märkligt att det inte tog budet som var högre när de uppenbarligen har platser kvar i Business... Sitter själv i PLUS och resten av familjen i Business så kanske blir den bästa resan på länge i alla fall :D

750 SEK in till SAS men 2,500 baspoäng ut, dessutom verkar sådant här oftast ske när det är väldigt få platser kvar i C. Så istället för att ge bort platsen till uppgradering 3 dygn innan avresa håller man den för att förhoppningsvis sälja till en sistaminutare som betalar fullpris C. Om detta sedan misslyckas säljer man vid gate.

• Gilla
Reactions: jsn
750 SEK in till SAS men 2,500 baspoäng ut, dessutom verkar sådant här oftast ske när det är väldigt få platser kvar i C. Så istället för att ge bort platsen till uppgradering 3 dygn innan avresa håller man den för att förhoppningsvis sälja till en sistaminutare som betalar fullpris C. Om detta sedan misslyckas säljer man vid gate.

Uppgraderar man i gate så är det dessutom en comfort upgrade, dvs. den generar inte mer EB-poäng, vilket stävjar poäng-inflationen lite...

Sträcka: CPH-IAD
Datum: 2016-07-04
Från kabinklass: SAS Go
Till kabinklass: SAS Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 10 000 poang
Bid strength: Poor
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 5 dagar
Gick uppgradering igenom: Nej
Besked om uppgradering: 36 h före.

En chansning. Har inget emot att sitta i GO till USA. Nu kan jag dock inte be om plusgrade langre pa aterresan ORD-CPH dar jag hade tankt godsla med poang for att prova nya SAS Business. Visste inte att man var tvungen att ansoka om alla segment fore utresan. Skumt.

Sträcka: CPH-IAD
Datum: 2016-07-04
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 10 000 poang
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 5 dagar
Gick uppgradering igenom: Nej
Besked om uppgradering: 36 h före.

En chansning. Har inget emot att sitta i GO till USA. Nu kan jag dock inte be om plusgrade langre pa aterresan ORD-CPH dar jag hade tankt godsla med poang for att prova nya SAS Business. Visste inte att man var tvungen att ansoka om alla segment fore utresan. Skumt.
När är din återresa? Jag har lagt bud på återresa under påbörjad resa, om det ändrats så vore det inte till det bättre..

Sträcka: CPH-NRT
Datum: 2016-07-08
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 120€
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 2d 7h
Gick uppgradering igenom: Ja
Besked om uppgradering: 47 h före.

Lite ironiskt att min fönsterplats i GO byttes mot mittsäte i Plus, fanns bara 3 mittsäten att välja på. Förhoppningsvis uppgraderar någon från plus till business så jag kan ta ett annat säte.

Last edited:
När är din återresa? Jag har lagt bud på återresa under påbörjad resa, om det ändrats så vore det inte till det bättre..

20 Juli. Har varit i kontakt med SAS Customer Support som i sin tur skickat arendet vidare. Blev lovad att de skulle kontakta mig med besked. Aterkommer.

20 Juli. Har varit i kontakt med SAS Customer Support som i sin tur skickat arendet vidare. Blev lovad att de skulle kontakta mig med besked. Aterkommer.
Jag gjorde desamma uppgraderade till Plus utresa, veckan innan hemresan ansökte jag om Plus hem o gick utmärkt. Var två veckor från att resan var påbörjad.

Toppen